amning?

Du læser en tråd i debat > motion

amning?
Jeg ammer en 7 mdrs baby som stadig får MEGET mælk (hun får kun 3 små måltider af rigtig mad og ammes i hvert fald 6 gange i døgnet). Burde det ikke tælle et sted som motion?
14 år3. august 2010 kl. 14:09
re: amning?
Det er ihvertfald et energiforbrug, men du opbygger jo ikke din krop af det.

Du kunne måske finde formlen på modermælk et sted på nettet, taste det ind som en ny vare, og hvis du ved, hvor meget junior drikker, kan du taste det ind som negativ fødeindtagelse. Men det er jo lidt svært at sjusse sig til, så du må kun regne med det som et fingerpeg.

Ihvertfald har jeg aldrig haft så let ved at holde min idealvægt som mens jeg ammede, så pas på, når du holder op. Det er nemt at vænne sig til at det ikke koster noget at spise en kage.
14 år4. august 2010 kl. 10:33
re: amning?
Hej
Lige ny herinde, så ser lige om jeg kan finde ud af det :)
En fuldtidsammer bruger ca 500 kcal, har jeg læst. Så mon ikke det er omkring halvdelen nu?
Har selv en dreng på 9 mdr, der bliver ammet 2-3 gange stadig, men det er efterhånden nogle små slurke.
14 år27. september 2010 kl. 19:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });