Stolt: Løbetur

Du læser en tråd i debat > motion

Stolt: Løbetur
Jeg har tidligere løbet en del og været i god form. Så kom jeg i dårlig form, tog på og har forsøgt at komme igang med at løbe, men har fået skinnebensbetændelse. Derfor har jeg ikke løbet i laaang tid. Men idag skulle det være og jeg var ude og løbe. Jeg løb ca 1 km og gik ca 1 km og lyttede meget til mine ben, da det er dem der sætter grænsen. Så jeg er bare så glad og det føles så godt at være kommet igang. Håber det kommer det at gå godt. Jeg lber med special lavede indlæg nu fra en bandagist og håber det gør en forskel.
Vægten har alt for længe stået stille på 97 kg og jeg tænker at jeg kan sparke lidt til mig selv på den måde.
14 år13. juli 2010 kl. 22:41
re: Stolt: Løbetur
Det kan du helt sikkert! Men vær alligevel meget forsigtig, og gå, gå, gå! Det styrker dig uden at overbelaste.
14 år14. juli 2010 kl. 11:19
Jeg har gået enormt meget vinteren igennem, nogle km dagligt, så jeg er i gå-form. Min kondi er også nogenlunde, men mine ben er IKKE i løbeform. IDag har jeg kun haft ondt i mine baller :) Altså musklerne. Det var super godt.
14 år14. juli 2010 kl. 22:20
:-)
14 år17. juli 2010 kl. 15:55
Frk Jakob>
Flot, det vigtigste er at starte.
For mange år siden løb jeg 50-60 km om ugen og vejede 62 kg, men begyndte så at få subluxeret forfod - at forfødderne faldt ud af plads og skulle knækkes på plads. Det endte med at sætte en stopper for mit løberi.
Min nuværende kæreste vil gerne se mig i højthælede sko, men det er vanskeligt med ustabil forfod og nu også ankler. Men jeg har opdaget, at det faktisk styrker mine fødder og min balanceevne, så nu er det en del af min generelle træning.
Jeg er stolt af mig selv, for i går tog jeg mig også sammen til en kort tur på 2,1 km i går besvimende langsomt... på 25 minutter. Men dels var det varmt, jeg har ikke løbet i et halvt år, og lige inden havde jeg trænet i ultra høje hæle, som jeg endnu ikke kan rette knæene helt ud i (bare stå 10 minutter er en styrkeøvelse). Så det var mere et spørgsmål om at skabe modvægt til dette + langsomt få trænet fødderne op, end det var et forsøg på at løbe hurtigt. Kunne også have gjort som dig at veksle mellem gå og løb, men jeg foretrækker langsomt løb, da jeg får bevæget kroppen anderledes på den måde.
Jeg sørger for altid at have en fod i jorden, det mindsker belastningen på fødderne.
Og et godt råd til dig: Hvis du bruger smertestillende, skal du bruge koodymagnyl (men husk at spise noget samtidig), for det har en anti-inflamatorisk virkning. Hvilket er godt at huske på, hvis man har en betændelsestilstand i vævet, der ikke skyldes bakterier.

Jeg kan anbefale dig at gå i svømmehal og træne der. Det hjælper meget at lave fodledsbevægelser, måske endda med svømmefødder på, men det belaster ikke kroppen nær så meget, som det gør at løbe. Så er det nemmere at løbe, når man prøver. Jeg startede oprindeligt for 3 år siden med en kampvægt på 94,6 kg og er nu nede på 82,7 kg, og det er fedt, jeg har tabt, ikke muskler.

Så skriv gerne om det igen, når du har løbet, så skal jeg gerne være med til at klappe dig på skulderen.

Amazone
14 år25. juli 2010 kl. 13:28
Jeg er selv kommet igang med at løbe efter et længere ophold. Jeg kan rekommendere at lave et løbe program hvor du succesivt øger løbetiden/tempot. Det handler ikke om at konditionen skal op, men at sener og leder skal ha tid til at blive stærke (efter langt ophold skal man regne med 12 ugers optræningstid). Skinnebens betændelse er et tegn på at det er blevet for stor belastning for hurtigt. iform har en hjemmeside med mange gode tips til løbning, dem har jeg haft glæde af. Håber du finder en vej som passer lige præcis dig - held og lykke
14 år12. august 2010 kl. 14:07
tænker også at du med fordel kan løbe et min og gå et minut og så øge gradvis. Jeg har løbet 7 km i dag for første gang og er bare så glad. Jeg svømmer en gang om ugen hvilket er super ved siden af mit løb som jeg i øvigt gør 3 gange om ugen i en løbeklub
14 år7. november 2010 kl. 16:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });