Hej,
Jeg kan ikke finde de råd du har fundet herinde men jeg ville få en læge til at se på det evt. med en henvisning videre.
Jeg synes at knæet er så vigtigt en del af kroppen så det fortjener mere end velmenende (og i de fleste tilfælde sikkert yderst gode) råd på internettet men at der bliver trykket og mærket på det for at fastslå præcist hvor det gør ondt.
Jeg kunne sagtens gætte på et runners knee og give dig nogle tips, men synes ikke at det er godt nok.
Knæskader som man ignorerer eller fajlbehandler, kan tage evigheder at komme over.
Så:
Lad være med at løbe indtil du har fået stillet en diagnose og fået råd derefter.
#2 af gtfh (slettet)
jeg trænede for at smide 5 kilo inden bryllup om 2 uger og op til et halvmarathon i sidste weekend som jeg ikke løb.. siden smerterne begyndte har jeg kun løbet små (4-6km) ture 2 gange om ugen og hver gang gør det lidt ondt i starten af turen og igen mod slutningen. jeg kunne herinde bla. læse mig til det var en lille overbelastning jeg havde fået da jeg jo ugerne op til også havde forøget både hastighed betydeligt og også længde til 8-12 km hvergang 3 gange om ugen.
jeg har løbet i 4 år og pga en masse rygbøvl sidste år først igen her i april rigtig givet den gas med 3 gange om ugen og lidt længere distancer. jeg har ordentlige sko der er købt efter løbestilsanalyse. pga bopæl løber jeg på asfalt.
hvor længe skal jeg forvente før det går over?? og skal jeg holde HELT pause fra løb eller ?? min vægt står helt stille og det er bare så demotiverende at holde pause når jeg endelig kunne se fremskridt både på distance, vægten og hastigheden.
nu står vægten fuldstendig stille på trods af ret lille kalorieindtag - øv