#2 af pindsvinet (slettet)
Når man ikke "kan" motionere??
Du læser en tråd i debat > motionpindsvinet (slettet)
re: Når man ikke "kan" motionere??
På motion-online.dk kan man finde nogle cirkeltræningsprogrammer, der virkelig får pulsen op. De kræver ikke andet en lidt plads på gulvet og en computer:) De ligger under "kondition", hvor du også kan finde et gå program, der jo også kan være en løsning;) Da jeg også selv mangler en stor del af min knæskal ved jeg, hvor ondt det kan gøre, men jeg lover dig at det bliver bedre hvis du får lidt stærkere muskler..
14 år25. juni 2010 kl. 20:57
bruger slettet
Mange tak;)
14 år25. juni 2010 kl. 21:03
amazone (slettet)
Hvis jeg ønsker at mit vægttab skal komme godt i gang, er det for mig ikke nok at reducere kalorier. Jeg skal helst gå mindst 30 minutter om dagen, og hvis jeg går tidligt på dagen, hjælper det endnu mere. Både fordi det sætter forbrændingen op inden andre aktiviteter, men også fordi jeg så får lyst til at præstere lidt mere, så jeg bliver voldsomt stolt af hver ekstra minut jeg går/træner.
14 år26. juni 2010 kl. 11:51
SiriS (slettet)
Gør mere rent. Slå mere græs, skovl mere sne, klip hæk, puds vinduer, støvsug ved høj intensitet, lav styrketræning hjemme med øvelser hvor du kun skal bruge din krop som modstand. Jeg har gennem et halvt år anskaffet mig et par gode håndvægte, en træningsbold og en træningselastik. Yoga er også fint, det er stabiliserende, giver styrke og smidighed, god kropskontakt og lyst til at gør mere.
Sæt fantasien i sving. Vip med tæerne, tøm skraldespanden og sæt dern derefter hen et sted hvor du skal rejse dig for at komme skrald i den, ryd op og stå mere end du sidder. Du kan forbrænde et par hundrede kalorier mere om dagen ved at skifte stilling ofte, rejse dig og hente vand og post og ved at arkivere ting med det samme.
Det vigtigste er at aktivere din egen fantasi og gribe muligheden for at bevæge dig når som helst og hvor som helst. Selv i venteværelser og på flyrejser kan man lave øvelser. :-)
Sæt fantasien i sving. Vip med tæerne, tøm skraldespanden og sæt dern derefter hen et sted hvor du skal rejse dig for at komme skrald i den, ryd op og stå mere end du sidder. Du kan forbrænde et par hundrede kalorier mere om dagen ved at skifte stilling ofte, rejse dig og hente vand og post og ved at arkivere ting med det samme.
Det vigtigste er at aktivere din egen fantasi og gribe muligheden for at bevæge dig når som helst og hvor som helst. Selv i venteværelser og på flyrejser kan man lave øvelser. :-)
14 år28. juni 2010 kl. 13:10
Sannew (slettet)
Du kan gå på biblioteket og låne bøger med motionsprogrammer i samt motionsdvd'er. Yoga, pilates, mavedans, mv kræver meget lidt plads og larmer ikke, så du kan lave dem selv hvis du bor i en lejlighed.
Cykler kan anskaffes brugt for et par hundrede kroner, hvilket du måske kan finde i dit madbudget?
Ellers, hvad med at sætte en annonce i lokalavisen om at du søger en cykel til motion, men ikke har råd til den. Måske giver det pote?
Der er masser, og masser af ting, der kan bruges som vægttræningsudstyr:
Flasker med sand / ris i kan bruges til håndvægte. Det samme kan træstykker, indkøbsposer med dåsemad i mv.
Så find det sted i din "mur", hvor der ikke er så højt og kravl over. Der er MASSER af muligheder!
Cykler kan anskaffes brugt for et par hundrede kroner, hvilket du måske kan finde i dit madbudget?
Ellers, hvad med at sætte en annonce i lokalavisen om at du søger en cykel til motion, men ikke har råd til den. Måske giver det pote?
Der er masser, og masser af ting, der kan bruges som vægttræningsudstyr:
Flasker med sand / ris i kan bruges til håndvægte. Det samme kan træstykker, indkøbsposer med dåsemad i mv.
Så find det sted i din "mur", hvor der ikke er så højt og kravl over. Der er MASSER af muligheder!
14 år3. juli 2010 kl. 10:11
Jeg er igang med at smide 40 kg, og det tager lang tid, da jeg samtidig lider af PCOS :(
Motion er derfor ret vigtigt, men hér rammer jeg en mur!
Jeg har meget forskellige arbejdstider, så jeg kan ikke motionere regelmæssigt. Jeg har ikke råd til hverken fitnesscenter eller fancy maskiner jeg kan have derhjemme, og jeg vil simpelthen ikke ydmyge mig selv i en svømmehal!
Hvad gør man SÅ??
En cykel ejer jeg ikke mere, og har igen ikke råd til én.
Jeg kan ikke løbe, da jeg har en smadret knæskal (efter trafikulykke), og derudover har verdens dårligste kondi!
Hvad pokker kan jeg lave??
Det eneste jeg kan få ind min hverdag, er at tage et busstop længere væk, men jeg føler ikke det er nok :/