#2 af bruger slettet
Zumba eller alm. dans?
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
re: Zumba eller alm. dans?
Hej Luna.
Jeg har ikke gået til dans... :)
Men jeg har selv lige været til Zumba, og det er vildt sjovt, man får sige et godt grin, og det giver osse en super god forbrandning. du er her hele kroppen igennem, og ingen tvivl om du får sved på panden. :)
Det skal prøves. :)) Jeg ser frem til jeg skal afsted igen :)
Jeg har ikke gået til dans... :)
Men jeg har selv lige været til Zumba, og det er vildt sjovt, man får sige et godt grin, og det giver osse en super god forbrandning. du er her hele kroppen igennem, og ingen tvivl om du får sved på panden. :)
Det skal prøves. :)) Jeg ser frem til jeg skal afsted igen :)
14 år16. juni 2010 kl. 22:28
mia_duberg (slettet)
Jeg har engang gået til noget funk, og til tango. Jeg tror man forbrænder mere ved zumba, pga den måde man hele tiden har hele kroppen i brug, og hvis jeg sammenligner en times zumba med hurtig dans, så forbrænder jeg meget mere ved zumba. Jeg synes også at zumba er vildt sjov, men alm dans kan jeg også rigtig godt lide. Hvis du har mulighed for det kan du jo tage begge dele.
14 år17. juni 2010 kl. 09:21
burdeikke (slettet)
Jeg underviser i begge. Er prof. danser og zumba-, samt danceaerobicinstruktør.. Hvis du er en dygtig danser forbrænder du ligeså meget ved en housetime non-stop. Eller ved en hård hip hop time underforstået at læreren selvfølgelig lægger vægt på i bare skal danse timen igennem istedet for at snakke og vise teknik i brudstykker. Min erfaring er at der er forskel på zumba dance og zumba fitness. Jeg lægger fx vægt på dansen, og arbejder altid med koreografi, dog bygget op efter zumbaens metoder og principper, der er en simpel : Vi laver noget i verset, noget andet i omkvædet, noget tredje i c-stykket og så videre. Prøver du Zumba i fitnesscentre skal du ikke regne med at i vil komme til at arbejde med koreografi. Koreografi er en af de ting jeg aller mest elsker ved dansen, og derfor har jeg ikke samme kærlighedsforhold til zumba med mindre det er min egen version. Jeg ved dog, der er flere zumba instruktører, der har det ligesom jeg og har dansebaggrund, og derfor enten snyder og putter koreografi ind eller laver det teknisk sværere. Niveauet, sjovheden og kalorieforbrændingen afhænger virkelig virkelig meget af læreren. jeg vil anbefale dig, at du tager en med dansebaggrund. Uddannelsen kan tages på en weekend, og derfor findes der virkelig mange talentløse derude, så vogt dig :-) Spørg ind til deres cv fx. Tog i forrige uge en zumba uge hvor jeg prøvede 5 forskellige instruktører op til flere gange, og der var kun en af disse der virkelig gjorde det godt. Mit udbytte var virkelig forskellige timer, nogen timer var jeg ved at dø over fordi de var hårde ,andre kunne jeg slet slet ikke mærke overhovedet - fik ikke engang pulsen op ( ja jeg er i god form, der var self nogen der synes det var hårdt! ) MEN: Det hele handler om hvad du selv ligger i det, lige nøjagtig som en dansetime med lang rutine el. tilsvarende: Det handler om hvor meget power du SELV giver ( for det meste :-D )
14 år17. juni 2010 kl. 10:43
Luna_ (slettet)
Tak for jeres svar :)
14 år17. juni 2010 kl. 14:03
Luna_ (slettet)
Den sendte det lige liidt for hurtigt
Jeg tror i hvert fald, jeg vil prøve zumba, da så mange har haft gode oplevelser med det. Men så vil jeg prøve at finde et hold, hvor der er noget dans og koegrafi ind over. d:
Jeg tror i hvert fald, jeg vil prøve zumba, da så mange har haft gode oplevelser med det. Men så vil jeg prøve at finde et hold, hvor der er noget dans og koegrafi ind over. d:
14 år17. juni 2010 kl. 14:04
Claus22 (slettet)
Zumba er en rigtig fed måde at bevæge sig på. Tag evnt. et kik på: polterabendevent.dk, men der er også rigtig mange andre steder hvor man kan tilmelde sig i Danmark, så det er bare at komme igang :-)
13 år18. oktober 2011 kl. 17:37
Altså, jeg går og overvejer Zumba. Jeg har set nogle videoer, og det ser da helt okay ud. Det virker bare.. altså jeg har gået til dans et par år. Blandt andet Street hip hop, moderne jazz ballet og house.
Så mit spørgsmål er, om der er nogen dansere herinde der har prøvet Zumba og kan fortælle, hvordan det er i forhold til dans med hensyn til sjov og kalorieforbrænding.