#2 af littleBittyCutiePie (slettet)
Puls
Du læser en tråd i debat > motionlittleBittyCutiePie (slettet)
re: Puls
Det kommer an på din kondition. Det er vigtigt at holde pulsen oppe over den længst mulige tid. Da det jo er kulhydraterne man forbrænder først. Hvis du har en god en god kondi kan en løbetur give god forbrænding af fedt, men hvis du træner med alt for høj puls i kort tid forbrænder du kun kulhydrater, eller anerobt. Efter min egen vurdering burde en simpel times gåtur burde gøre underværker for den middelmådige kondition :)
14 år9. juni 2010 kl. 15:11
Keya (slettet)
Jeg har hurtig en puls på 170. og når jeg giver den gas kan den hurtig komme op på 196.. Men har hørt noget om at man ikke forbrander mest ved max puls, men ved noget mindre..
Ps. min puls er så høj pga medicin
Ps. min puls er så høj pga medicin
14 år9. juni 2010 kl. 15:35
littleBittyCutiePie (slettet)
Har du en hvilepuls på 170?
14 år9. juni 2010 kl. 16:00
littleBittyCutiePie (slettet)
Det er rigtigt at man ikke forbænder ligeså meget ved at få høj puls - Så forbedrer man sin kondition. Men det er stadigvæk relevant at træne sin kondi, fordi: jo bedre kondi du har jo lettere har din krop med at forbrænde fedt, fordi normal træning ikke er ligeså anstrengende som for en med en dårlig kondi. Således forbrænder man f.eks. ved en tur op ad trapperne fedt, hvor en med dårligere kondi forbrænder kulhydrater. (I forbrænder self. begge to energi). Bare i forskellig form. Derfor skal man både sigte efter konditionstræning (v. maxpuls), for her træner nu din forbrændingsevne og middelhård længerevarende træning for her forbrænder du... Hvis det giver nogen mening XD
14 år9. juni 2010 kl. 16:14
Keya (slettet)
mange tak for svaret
14 år9. juni 2010 kl. 20:18
Kirsten P (slettet)
Hvis man træner med høj intensitet altså høj puls , får man en længere efterforbrænding.
14 år11. juni 2010 kl. 12:03
bruger slettet
Det er lidt forskelligt om folk sværger til puls i mellemzonen eller max-puls for at opnå størst forbrænding. Personligt mener jeg at det bedste er at træne efter temperament, da motionen så altid er sjovest. Fordelen ved hård og intensiv træning er at det tager kortere tid at forbrænde kalorier og at efterforbrændingen er højere end ved lav intensitet. Ulempen er jo at der er øget risiko for skader og overbelastning, hvis man ikke er i træning. Det vigtigste er dog at komme op af sofaen og forbrænde nogle kalorier, så planlæg din træning så den passer bedst mulig ind i din hverdag, så den ikke bliver en stress-faktor. Go' træning :-)
14 år25. juni 2010 kl. 10:03
Er der nogen der ved hvor plusen helst skal ligge imellem for at opnå højst fedt forbrandning, når man træner..?
På forhånd tak