hvor meget mere vejer muskler? end fedt?

Du læser en tråd i debat > motion

hvor meget mere vejer muskler? end fedt?
hej.

jeg tænker du måske sidder der ude og har en ca beregning til hvor meget mere muskler vejer end fedt!

jeg har de "kun" sidste 2 måneder givet den virkelig gas på kost området og på løbe-stierne, gået fra fast 2 gange om ugen (10-12km pr uge) til fast 3 gange om ugen (15-30km pr uge) min kondi er væsentligt forbedret.. men der sker ikke en skid på vægten og heller ikke på cencimeter målet, og ifølge hvad jeg tasker ind hvad jeg spiser (jeg vejer ALT) burde kiloene rasle af... men det gør de ikke.. jeg kan bedre passe tøj der før strammede lige lidt for meget så jeg går ud fra at noget af fedtet er blevet erstattet med "bøffer" men kan jeg selv lave en ca beregning af det når jeg nu ikke var så klog at få lavet en fedt måling inen jeg gik igang med min lille: mini-bryllupskjole- tab-5kg-kur???
14 år31. maj 2010 kl. 12:30
re: hvor meget mere vejer muskler? end fedt?
En kubik-centimeter fedt vejer 0,900 gram
En kubik-centimeter fedt-fri kropsmasse vejer 1,113 gram.
Fedtfri kropsmasse inkluderer også knogler, sener osv.
Muskel alene er det lidt sværere at finde oplysning på, men værdien er tæt på 1,08 gram pr. kubikcentimeter
14 år31. maj 2010 kl. 12:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });