#2 af rdrd (slettet)
Motivation
Du læser en tråd i debat > motionrdrd (slettet)
re: Motivation
Jeg har det lidt på samme måde med kosten. Prøver at holde det så simpelt som muligt, så jeg ikke kører surt i det.
Jeg tror det vigtigste, for os begge, og måske også mange andre, er at huske på, at selvom man misser træningen en enkelt dag eller en enkelt uge, eller fordi man spiser forkert en enkelt dag eller en enkelt uge, så er det hele ikke ødelagt eller lige meget.
Det hele handler blot om at gøre sit bedste og at gøre det for sin egen tilfredsstillelse.
Så fik jeg også lige en gang terapi :-)
Vi har også ret til at bruge tid på os selv.
Vi er ikke egoistiske fordi vi vælger at løbe en tur inden aftens maden og lader familien lave de sidste forberedelser.
Vi er ikke ene ansvarlige for at hjemmet er rent og pænt.
Vi er ikke de eneste der kan handle ind.
Vi kan godt give slip.
Vi behøver ikke have kontrol over alt.
Vi kan opnå ethvert mål vi sætter os.
Vi er ikke en fiasko, hvis vi ikke når vores mål, til den tid vi havde sat os for.
Jeg tror det vigtigste, for os begge, og måske også mange andre, er at huske på, at selvom man misser træningen en enkelt dag eller en enkelt uge, eller fordi man spiser forkert en enkelt dag eller en enkelt uge, så er det hele ikke ødelagt eller lige meget.
Det hele handler blot om at gøre sit bedste og at gøre det for sin egen tilfredsstillelse.
Så fik jeg også lige en gang terapi :-)
Vi har også ret til at bruge tid på os selv.
Vi er ikke egoistiske fordi vi vælger at løbe en tur inden aftens maden og lader familien lave de sidste forberedelser.
Vi er ikke ene ansvarlige for at hjemmet er rent og pænt.
Vi er ikke de eneste der kan handle ind.
Vi kan godt give slip.
Vi behøver ikke have kontrol over alt.
Vi kan opnå ethvert mål vi sætter os.
Vi er ikke en fiasko, hvis vi ikke når vores mål, til den tid vi havde sat os for.
14 år15. maj 2010 kl. 00:26
Rigeligt med motion giver mig følgende fordele:
1. Styrke
2. Udholdenhed
3. Stærkt forøget sundhed
4. Bremset ældningsproces
5. Smukkere krop
6. Frisk hud og klare øjne
7. Hurtigere tanker og reaktionsevne
8. Jeg er frisk længere
9. Øget selvtilid
10. Større velvære
11. Hurtigere forbrænding
12. Bedre overblik
13. Mere glæde
Ulemper
1. Risiko for skader
2. Stort tidsforbrug
3. Fysisk træthed, ømhed og stivhed
4. Kedsomhed
5. Nedtur ved evt. tilbagefald
Og jeg følte, da jeg skrev det sidste punkt, at det er det mest centrale for mig lige nu. Jeg er simpelthen bange for konsekvensen af endnu et nederlag for mit selvværd. På den anden side oplever jeg at når der bliver sat ord på den frygt, kan den opløse sig. Det giver bare ikke mening i den rationelle verden at gå og afholde sig fra at begynde på noget man kan se en masse fordele ved og endda er i stand til at nyde, fordi jeg er bange for hvad det vil gøre ved mig hvis jeg går i stå igen. Jamen, Halleluja! Jeg tror det er den erkendelse der sætter mig i gang igen med motion denne gang.
Postede det bare, til inspiration hvis nogen kunne genkende det i sig selv og bruge det til noget.