Aktivitetsniveau på 1,2

Du læser en tråd i debat > motion

Aktivitetsniveau på 1,2
Hej allesammen.

Jeg har valgt at sætte mit aktivitetsniveau til 1,2 da jeg er studerende og fordi jeg vil nyde at skrive motionen ind jeg dyrker!
Men men men, så er der lige det med at mad i tal synes at ens aktivitetsniveau helst skal ligge på 1,6 eller derover. Og ærlig talt, det føler jeg virkelig ikke jeg kan nå. Jeg skal vel nærmest dyrke intensiv motion i 3-4 timer?

Så jeg ville lige høre jer, hvor vigtigt er det med de 1,6?
Hvis jeg forholdsvis forsøger at røre mig hver dag, burde det så ikke være fint?
Kan man virkelig komme op på så højt et aktivitetsniveau udelukkende ved motion
14 år13. maj 2010 kl. 18:45
re: Aktivitetsniveau på 1,2
Hej Johanne:)
Det kan godt være lidt svært at nå op på 1,6, og jeg plejer ikke engang at nå det når jeg er til en spinningstime :S.
Men hvis jeg så går hjem fra skole i rimeligt tempo plejer jeg at komme derop, så det er ikke så svært :)
14 år13. maj 2010 kl. 20:31
Jo hårdere motionsniveau, jo hurtigere kommer du derop. Jeg har også svært ved at nå det, men jeg er altså også gået helt i stå med motion p.t.
14 år14. maj 2010 kl. 00:43
5 minutter med sjippetovet her og der hjælper gevaldigt på tallet!
14 år14. maj 2010 kl. 00:44
Ja, det kunne jo være jeg skulle investere i sådan et!
Det er jo en smart og hurtig form for motion (:

Men er glad for at se, at jeg ikke er den eneste i den knibe ;)
14 år14. maj 2010 kl. 09:10
Jeg har sat mit til 1,5, fordi jeg både går, står og sidder i løbet af min arbejdsdag, og også går lidt derhjemme. Derudover har jeg tastet hvor mange timers intensiv motion jeg har planlagt den her uge, og hvor meget jeg ellers "rører" mig om ugen (her har jeg valgt hvor mange timer om ugen jeg er ude at gå tur med hunden), og mit er kommet op på 1,87. Så hvis man rører sig i hverdagen og dyrker motion så kan det sagtens lade sig gøre
14 år14. maj 2010 kl. 10:21
Hvis man vil være sikker på ikke at snyde sig selv - den ene eller den anden vej - kan det være en fordel at prøve at tage en standard-dag og taste den ind. Altså under motion indtast alle døgnets 24 timer. Og så se hvad den gir i aktivitetsniveau. Jeg gjorde det på et tidspunkt og fandt ud af at det svarede meget godt til det lave niveau jeg havde valgt. Så jeg valgte at bruge det som standard og så tastede jeg ind hvis jeg lavede ekstra motion.
14 år17. maj 2010 kl. 11:11
Det var et godt tip, KarinaHadsten. Tak! ^^
14 år25. maj 2010 kl. 09:17
sjovt.. for indtil nu har jeg faktisk ikke haft svært ved at nå aktivitetsniveauet .. mit har jeg ellers også sat til 1,2.
Men ok nu skal jeg ikke lyde hellig eller noget. Pt går jeg hjemme, så man kan sige at jeg har TIDEN til det :-) ...
14 år26. maj 2010 kl. 22:11
Jeg har ikke svært ved at nå mit aktivitetsniveau på 1,6.. Efter jeg er blevet arbejdsløs er det nemmere at komme derop. (Har jo mere tid)

Jeg går/cykler meget til hverdag.. Så bare man får omkring 30 min intensiv motion eller mere, så burde den være hjemme :-)
14 år30. maj 2010 kl. 22:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });