Aktivitetsniveau på 1,2

Du læser en tråd i debat > motion

Aktivitetsniveau på 1,2
Hej allesammen.

Jeg har valgt at sætte mit aktivitetsniveau til 1,2 da jeg er studerende og fordi jeg vil nyde at skrive motionen ind jeg dyrker!
Men men men, så er der lige det med at mad i tal synes at ens aktivitetsniveau helst skal ligge på 1,6 eller derover. Og ærlig talt, det føler jeg virkelig ikke jeg kan nå. Jeg skal vel nærmest dyrke intensiv motion i 3-4 timer?

Så jeg ville lige høre jer, hvor vigtigt er det med de 1,6?
Hvis jeg forholdsvis forsøger at røre mig hver dag, burde det så ikke være fint?
Kan man virkelig komme op på så højt et aktivitetsniveau udelukkende ved motion
14 år13. maj 2010 kl. 18:45
re: Aktivitetsniveau på 1,2
Hej Johanne:)
Det kan godt være lidt svært at nå op på 1,6, og jeg plejer ikke engang at nå det når jeg er til en spinningstime :S.
Men hvis jeg så går hjem fra skole i rimeligt tempo plejer jeg at komme derop, så det er ikke så svært :)
14 år13. maj 2010 kl. 20:31
Jo hårdere motionsniveau, jo hurtigere kommer du derop. Jeg har også svært ved at nå det, men jeg er altså også gået helt i stå med motion p.t.
14 år14. maj 2010 kl. 00:43
5 minutter med sjippetovet her og der hjælper gevaldigt på tallet!
14 år14. maj 2010 kl. 00:44
Ja, det kunne jo være jeg skulle investere i sådan et!
Det er jo en smart og hurtig form for motion (:

Men er glad for at se, at jeg ikke er den eneste i den knibe ;)
14 år14. maj 2010 kl. 09:10
Jeg har sat mit til 1,5, fordi jeg både går, står og sidder i løbet af min arbejdsdag, og også går lidt derhjemme. Derudover har jeg tastet hvor mange timers intensiv motion jeg har planlagt den her uge, og hvor meget jeg ellers "rører" mig om ugen (her har jeg valgt hvor mange timer om ugen jeg er ude at gå tur med hunden), og mit er kommet op på 1,87. Så hvis man rører sig i hverdagen og dyrker motion så kan det sagtens lade sig gøre
14 år14. maj 2010 kl. 10:21