Kan du ikke bare starte ud med at gå en god tur, idet tempo du kan klare? Jeg tror det vil være dumt at løbe lige efter en lungebetændelse, med den kulde og tåge der er i disse dage.
Så på med et halstørklæde du kan trække op over mund og næse noget af tiden. Når du har gået i rask tempo i noget tid og begynder at føle dig oven på igen, så burde det være nemt nok at løbe.
Jeg har ikke løbet fast i 5 år, men har gået lange ture i rask tempo i lang tid, og nu kan jeg sagtens løbe 30 - 45 min i streg som jeg kunne førhen, så det skal nok komme igen :-)
#2 af rdrd (slettet)
Har været syg SÅ længe nu og hostet som jeg ved ikke hvad.. Det gør jeg faktisk stadig, men nu kan jeg ikke vente længere. Starter på at løbe igen i morgen. Plejer at ræse afsted 10km hver og hveranden dag, men tror jeg bliver nødt til at starte helt forsigtigt ud med 3-5km i lunte-tempo... Det er træls...
Tror I at det er ufornuftigt at begynde at løbe igen, når man lige har haft lungebetændelse? Og stadig hoster?
Jeg er meldt til fitness, men hader bare indeklimaet deroppe så vil helst ud i naturen.. Men tror I at jeg skal starte ud deroppe eller er det forsvarligt at løbe ud hvis man ellers føler sig rustet til det fysisk mht energi osv?
Bliver nu også svært at komme igang igen faktisk.. Er kommet helt ud af min gode motionsvane... Trænger til et los i røven xD
Knus
Julie