#2 af Superwoman
Morgenmad før træning
Du læser en tråd i debat > motionSuperwoman
re: Morgenmad før træning
Jeg spiser 50 gram havregryn med 30 gram rosiner og 10-15 gram mandler i. Jeg hælder så lidt minimælk over.
Så er der lidt protein, kulhydrat, lidt sødt og noget af det sunde fedt - så føler jeg mig dækket ind. Og det holder en god mæthed i lang tid.
Men om det er godt at løbe på ved jeg ikke. Jeg er på crosstraineren i fitnesscenteret.
Så er der lidt protein, kulhydrat, lidt sødt og noget af det sunde fedt - så føler jeg mig dækket ind. Og det holder en god mæthed i lang tid.
Men om det er godt at løbe på ved jeg ikke. Jeg er på crosstraineren i fitnesscenteret.
14 år21. marts 2010 kl. 10:36
gtfh (slettet)
Jeg har ingen ide om det virker når man sådan "hopper" rundt og løber.men på cyklen virker havrerød (sødet med rosiner) ret fint.
Kan du evt. falde i søvn hvis du spiser morgenmad og snuppe den sidste halve/hele times søvn bagefter? Hvis jeg har haft sen aftenvagt inden morgentræningen om søndagen og gerne villet sove så meget som muligt, har jeg med held væltet i køkkenet - slugt morgenmaden og kastet mig i seng igen, netop for at der skulle gå tilstrækkelig tid mellem mad og træning.
Kan du evt. falde i søvn hvis du spiser morgenmad og snuppe den sidste halve/hele times søvn bagefter? Hvis jeg har haft sen aftenvagt inden morgentræningen om søndagen og gerne villet sove så meget som muligt, har jeg med held væltet i køkkenet - slugt morgenmaden og kastet mig i seng igen, netop for at der skulle gå tilstrækkelig tid mellem mad og træning.
14 år21. marts 2010 kl. 17:24
bruger slettet
Tjah det var jo noget der kunne prøves, har ikke overvejet det.. altså stå op kl 6 fx og spise morgenmad og så sove videre til kl 8 og så løbe fx? er det hvad du mener?
14 år21. marts 2010 kl. 18:44
gtfh (slettet)
Præcis. Jeg sover ganske vist ikke så meget ekstra men skal jo heller ikke løbe. Har aldrig løbet andet end efter toget, men kunne forestille mig at maven er ret sart hvis ikke der er gået en rum tid, så hvorfor ikke?
14 år21. marts 2010 kl. 20:34
Sannew (slettet)
Du kan også prøve med smootie eller drikkeyoghurt. Eller evt en lille portion pasta. Det er altsammen let fordøjeligt.
14 år23. marts 2010 kl. 07:51
1. Nu da det er blevet varmere, vil jeg begynde at flytte min løbetræning fra fitnesscentret ud i naturen (ej hvor det blir dejligt!), og dvs at jeg skifter mine 5km på løbebånd ud med ture på 10-15km, som jeg også kunne løbe sidste år inden det blev alt for koldt.. Har løbet interval og fokuseret på farten og ikke længden af løbet hele vinteren fordi jeg så nemt kommer til at kede mig på løbebåndet i modsætning til i naturen. Tror I at jeg skal starte stille ud eller vil det være fint nok hvis jeg bare løber de 15km første dag vejret er til det? Eller vil det kunne give skader?
2. Når jeg løber disse lange ture, sker det ofte i weekenden om formiddagen lige efter morgenmad. Men jeg erfarer at jeg ofte får sidestik, hvis jeg ikke venter længe nok efter at have spist, men det er ikke altid jeg har tid til at vente mere end en time efter morgenmaden. Og synes også at energiniveauet er dalet drastisk her på det sidste og jeg mistænker lidt min kost at være skyld i min faldende præstation ved løbet...
Inden jeg løber plejer jeg at spise:
250g yoghurt med 30g havregryn ovenpå og på toppen 150g bær fra frost (blåbær, jordbær, bærsymfoni etc)
Hvad spiser I andre inden i træner?
Har I nogle forslag til hvad der er godt at spise inden en lang løbetur, noget som ikke giver sidestik og som ligger godt i maven og holder energien oppe under turen?