Jeg spiser 50 gram havregryn med 30 gram rosiner og 10-15 gram mandler i. Jeg hælder så lidt minimælk over.
Så er der lidt protein, kulhydrat, lidt sødt og noget af det sunde fedt - så føler jeg mig dækket ind. Og det holder en god mæthed i lang tid.
Men om det er godt at løbe på ved jeg ikke. Jeg er på crosstraineren i fitnesscenteret.
#2 af Superwoman
1. Nu da det er blevet varmere, vil jeg begynde at flytte min løbetræning fra fitnesscentret ud i naturen (ej hvor det blir dejligt!), og dvs at jeg skifter mine 5km på løbebånd ud med ture på 10-15km, som jeg også kunne løbe sidste år inden det blev alt for koldt.. Har løbet interval og fokuseret på farten og ikke længden af løbet hele vinteren fordi jeg så nemt kommer til at kede mig på løbebåndet i modsætning til i naturen. Tror I at jeg skal starte stille ud eller vil det være fint nok hvis jeg bare løber de 15km første dag vejret er til det? Eller vil det kunne give skader?
2. Når jeg løber disse lange ture, sker det ofte i weekenden om formiddagen lige efter morgenmad. Men jeg erfarer at jeg ofte får sidestik, hvis jeg ikke venter længe nok efter at have spist, men det er ikke altid jeg har tid til at vente mere end en time efter morgenmaden. Og synes også at energiniveauet er dalet drastisk her på det sidste og jeg mistænker lidt min kost at være skyld i min faldende præstation ved løbet...
Inden jeg løber plejer jeg at spise:
250g yoghurt med 30g havregryn ovenpå og på toppen 150g bær fra frost (blåbær, jordbær, bærsymfoni etc)
Hvad spiser I andre inden i træner?
Har I nogle forslag til hvad der er godt at spise inden en lang løbetur, noget som ikke giver sidestik og som ligger godt i maven og holder energien oppe under turen?