Cross-trainer vs. motionscykel
Du læser en tråd i debat > motionmopsie
re: Cross-trainer vs. motionscykel
Jeg oplever det lige omvendt, jeg tager 25 min. På cross-traineren forbrænder jeg på den tid 350 kcal. og på cyklen 200 kcal.
Jeg syntes at cyklen er hårdest, men man bruger selvfølgelig mere af kroppen ved cross'en.
Ikke at dette var svar på dit spørgsmål, men min erfaring. Håber der er nogen der har et klogt svar
Jeg syntes at cyklen er hårdest, men man bruger selvfølgelig mere af kroppen ved cross'en.
Ikke at dette var svar på dit spørgsmål, men min erfaring. Håber der er nogen der har et klogt svar
14 år18. marts 2010 kl. 11:29
angelique (slettet)
Synes ofte man hører forskellige fitness eksperter udtale at man på ingen måde kan regne med de kcal tal trænings maskinerne opgiver. Så måske skal du tage tallene med et gran salt og bare skifte mellem de to maskiner og bare gi den gas.
14 år18. marts 2010 kl. 12:21
Bimsepigen (slettet)
Appropos crosstrainer - jeg kan ikke finde crosstrainer, når jeg vil indtaste motion - har jeg mon overset den, eller kan man vælge fx. langsom løb eller cykelmotion ?
14 år24. marts 2010 kl. 09:32
rdrd (slettet)
Der er ikke cross trainer i listen. Stavgang eller step maskine er nok det mest dækkende
14 år24. marts 2010 kl. 13:48
angelique (slettet)
Jeg plejer at indtaste den som jog eller gå/jog alt efter hvor sløv jeg var den dag. Men jeg bruger den osse kun som tidsfordriv inden eller efter et hold i centeret hvis tiden ikke lige passer i forhold til tog og den slags.
Tror osse helt generelt at jeg sætter min motions effect lavere end jeg yder for jeg taber mig mere og hurtigere end jeg skulle ifølge programmet.
Tror osse helt generelt at jeg sætter min motions effect lavere end jeg yder for jeg taber mig mere og hurtigere end jeg skulle ifølge programmet.
14 år24. marts 2010 kl. 18:08
Jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen, er det en fejl på maskinen eller forbrænder man virkelig så meget mere på motionscykel i forhold til crossing?