Wii

Du læser en tråd i debat > motion

Wii
Jeg er en ung pige på 21, der gerne vil røre mig noget mere, men mangler motivationen og ofte også mulighederne (det hjælper intet at jeg bor langt ude på landet [og derved langt væk fra alt hvad der hedder motionscentre, sportsklubber osv] - derudover hjælper de 40 cm konstant sne heller ikke, da jeg ikke gider køre i det)
Anyways, nok undskyldninger, min pointe her var at spørge om nogen her bruger Wii (evt Wii Fit) til at motionere, og hvordan det virker resultatsmæssigt? Jeg er nemlig stærkt fristet af at købe sådan en i håbet om at det både vil være interessant og sjovt at bruge, og jeg derved vil få motivationen.

~Iben
14 år21. februar 2010 kl. 11:42
re: Wii
Vi har en wii, og jeg bruger den meget, men jeg synes altså det er begrænset hvor meget sved på panden og høj puls den giver ;-)

Jeg bruger til gengæld cirkeltræning meget. Har ikke lige linket på denne computer, men se tråden længere nede af siden, eller evt næste side. Det er genialt, og der er noget for ethvert niveau....og så kan det benyttes af alle, blot man har en computer :-)

Vh Karin
14 år21. februar 2010 kl. 13:42
vi har også en wii med wii fit plus og wii active sport og der kan man altså sagtens få sved på panden. Hvis du starter med en basis pakke med wii fit plus, så kan du vælge i menuen wii fit plus at din hjælper wii boarded skal lave et trænings program til dig på f.eks. en halv time og så gå det igennem. Derefter kan du indtaste det her i motion da din fit piggy holder styr på hvor mange kalorier du forbrænder og hvor lang tid du har brugt på det.

Hele familien er i gang her i huset lige nu:-) Især boksning, obstacle course, styrketræning og yoga giver godt.
Senere kan du så tilføje active plus til din samling, og her får man altså sin sag for. Jeg har efter en halv time med det hårde træningsprogram dryppet af sved og haft særdeles god fornemmelse af mine muskler dagen efter (AV!), rigtigt dejligt!
14 år21. februar 2010 kl. 18:19
Jeg kan varmt anbefale en PS2 med eyetoy og tilhørende sportsspil. Man får virkelig sved på panden og i mit tilfælde også ømme muskler. Hele familien her på 4 personer spiller på samme tid så det er motion og hygge på samme tid.
14 år24. februar 2010 kl. 09:47
Jeg har også Wii og diverse fitness-"spil" til den.
De kan altså godt give sved på panden.
Har et fitness program, hvor man kan vælge f.eks. et 30 dages program. Så tilrettelægger den et program, hvor man kommer kroppen rundt og ikke får trænet det samme muskler hver dag - som jeg synes man kan have tendens til når man selv vælger øvelserne. Der er også indlagt hviledage. Det er 20 min træning om dagen. Og der får jeg altså sved på panden. Det er træning både på brættet, med elastik og en holder på låret, som måler om man f.eks. løber i godt tempo (løb på stedet).
14 år24. marts 2010 kl. 10:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });