Løb/muskelgigt

Du læser en tråd i debat > motion

Løb/muskelgigt
Er der nogen der har erfaring omkring løb når man har en gigtsygdom, vil skide gerne starte på løbetræning, men min reumatolog har sagt det ikke er godt for min gigt, er der nogen af jer der løber som også har gigt, og hvordan virker det for jer???
14 år10. februar 2010 kl. 10:16
re: Løb/muskelgigt
Hvis din læge anbefaler ikke at løbe, så bør du nok stole på hans (hendes) vurdering. Det er surt hvis man ikke længere kan gøre det samme som man har kunne før, men er det trods alt ikke bedre at passe på dig selv? Der er jo en masse andre former for motion som du sikkert kan udføre med mindre risiko. Har du spurgt ham?
14 år10. februar 2010 kl. 10:23
Ja jeg må gerne cykle og gå må jeg også, men vi ved jo at det giver mere at løbe, men du har nok ret i at det er bedre at passe på sig selv
14 år10. februar 2010 kl. 12:25
Når du må gå kan du også gå stavgang det giver mere end alm. gang. Lov mig bare at du lære det rigtigt. Prøv at google det

Det er din krop og hvis du har løst til at løbe er det kun dig selv til at mærke hvordan det føles, men jeg ville nok accepterer hvad lægen sagde
14 år10. februar 2010 kl. 17:21
Som jeg læser det bliver der bare spurgt til en 'second opinion' her.
14 år11. februar 2010 kl. 09:25
Træning i varmt vand er super godt, hvis man har led og muskelsmerter. Man mærker ikke man har ondt og får en god blid træning af hele kroppen. Det kan varmt anbefales. Jeg svømmer tit lidt i forbindelse med så jeg også får lidt puls træning og så bruger jeg vægte under vandet som ekstra modstand.
14 år17. februar 2010 kl. 22:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });