Løbetræning

Du læser en tråd i debat > motion

Løbetræning
Jeg er for et par uger siden begyndt at løbetræne interval løb efter et program tilrettelagt at Henrik Jørgensen (langdistanceløber og tidligere OL deltager). Programmet skulle gerne træne mig op til at kunne løbe 5 km. Det er selvfølgelig ikke meget, men når man aldrig har løbet før er det en fin start.

Jeg er allerede begyndt at drømme om at kunne deltage i løb som marselisborgløbet denne sommer - i hvert fald den korte rute :)

Men jeg vil gerne høre fra andre løbere, hvad er jeres mål, har i allerede løbet nogle løb - osv.

Jeg har fået blod på tanden og er nysgerrig efter at høre jeres erfaringer
14 år31. januar 2010 kl. 14:59
re: Løbetræning
Jeg har tidligere løbetrænet, kan ikke komme afsted i denne kulde.

Men kan varmt anbefale at deltage i løb, alt for damernes kvindeløb og i form løbet er rigtig gode. Jeg har også et par gange løbet DHL Stafet, som også er rigtig sjov og udfordrende, det er altid sjovere når man træner op til noget, og når man har gennemført, er der ingen der kan vælte en :)

Så jeg synes da helt klart du skal få dig meldt til nogle løb, det kan også virke som motivationsfaktor. Når man først er meldt til, er der jo ingen vej tilbage :) Desuden er de fleste løb i foråret og sensommeren, og det er jo et dejligt tidspunkt, at komme ud og løbe på.
14 år31. januar 2010 kl. 16:40
jeg er også lige begyndt at løbe på løbebånd i fitness centeret og er meget glad for det. jeg er i rigtig dårlig form, har dårlige knæ og lider af astma.
i starten var det intervaltræning for at komme igang. jeg løber meget langsomt og kan ikke holde så længe. har gjort det i to uger nu.
tager 20 min. på løbebåndet og så plejer jeg at se hvor langt jeg har nået til sidst.
startede med
2.23 km
2.55 km
2.65 km
og i dag blev det 2.81 km. hvor jeg virkelig pressede mig selv. jeg løb i 19 min. uden pause og løb derfor også 2.70 km. uden pauser, godt nok kun med 8,5/9 km. i timen, men jeg er godt stolt af mig selv.
mit mål er at kunne løbe 3 km. i træk
og da også gerne længere.

hvor langt er marselisborgløbet på? (:
14 år31. januar 2010 kl. 18:27
anzhomg - der er to ruter - den ene er 6,5 km og den anden er 12 km

og så har de walk og cykling også.

For ikke at sætte for høje mål for mig selv satser jeg på det korte :)
men jeg tror du har ret Frandsen, tror det ville være en super motivations faktor
14 år31. januar 2010 kl. 19:50
mivsel - okay, tak for det. (:
jeg ved ikke helt om jeg vil kunne holde til det, men det kunne da være fedt. nu må jeg se ad i den kommende tid (:
14 år31. januar 2010 kl. 19:56
hvis du googler marselisborgløbet kan du læse mere om det.

de plejer også at have et par dage om ugen hvor man kan løbe træne med dem, også selvom man ikke lige er tilmeldt løbet, så løber de noget der ligner de ruter selve løbet løbes på
14 år31. januar 2010 kl. 20:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });