Motionsfaktor/aktivitetsniveau??

Du læser en tråd i debat > motion

Motionsfaktor/aktivitetsniveau??
Hej Alle

Ja jeg er ny på siden og er vildt positiv over alle de muligheder den giver. Men der er lige et par mindre ting jeg ikke forstår.

1: Min motionsfaktor/aktivitetsniveau er sat til 1.6 som mit ideal i min oversigt. Hvordan har de fundet det tal og hvad skal jeg gøre for at komme over det tal. Jeg lå på 1.74 i dag, men vil jo gerne vide hvordan systemet er kommet frem til netop det.

2: Hvor kan jeg læse på "madital" om hvordan de sætter ovenstående niveau
Jeg har selv sat mit aktivitetsniveau i min profil til højt, da jeg træner styrke 2 timer/uge og hård cardio 5-6 timer/uge (5 dage om ugen, og så 2 restitutionsdage) + den daglige aktivitet og cyklen rundt. Men om dette passer med højt aktivitetsniveau, er et estimat, da jeg ikke har kunne finde hvor jeg kunne læse mere om det.

3: Jeg må nok sige at jeg syntes madital har sat mit daglige kalorieforbrug relativt højt. Jeg er 169 høj og vejer 64 kg, idag måtte jeg efter en times spinning indtage ca 2500 kacl, hvilket jeg mener er meget. Har altid haft en følelse af at jeg skal under 2000 kacl på en dag for at tabe mig både med og uden motion på i løbet af dagen. Systemet har sagt, at jeg skal have et underskud på 330 kacl/dag, for at nå mit mål på 1.5 kg/uge (vil bare tabe 3 kg og derefter vedligeholde det), men det betyder jo jeg kan spise ca 2200 kacl hver dag, hvilket jeg mener er ret så højt.
Så vil vel høre om andre også mener det er højt og om systemets beregninger, ifølge jer andre brugere, passer på normalvægtige??

Puha sikke mange spørgsmål, håber I kan hjælpe mig! Glæder mig enormt til at komme ordenligt igang:D

Vh Knirke
14 år25. januar 2010 kl. 19:48
re: Motionsfaktor/aktivitetsniveau??
UPS, mente nu 1.5 kg om måneden og ikke 1.5 om ugen som der står under nummer 3!
/ :)
14 år25. januar 2010 kl. 19:49
de faktorer bliver beregnet efter hvor mange kalorier man forbrenner indenfor det tidsrum man fylder ind.
f.eks: jeg har lige været til spinning i 1 time, forbrendt 800 kalorier og det er en faktor 12,5 da det er mange kcal jeg er kommet af med. forstår??
Dermed er mit daglige aktivitetsniveau i dag på 1.9.

-1.6 bliver beregnet ud fra dit mål, om hvor lang tid du skal bruge på dit vægttab.(tror jeg)
jeg har som mal at tabe 11 kg fra 4.01 til 1.3 og intager kun omkring 1200 kcal om dagen. og jeg skal have et underskud på 1435 kcal om dagen.
(har tabt 5,2 kg indtil videre)

Grunden til at maskinen har beregnet at du skal have 2500kcal om dagen er fordi du har sadt ditaktivitetsniveau til højt.
når man bruger meget energi, skal der mere energi til...

håber det gav dig det svar du ønskede. men ikke hæng mig helt op på det :)
14 år25. januar 2010 kl. 20:18
men så alligevel? kunne også godt tænke mig at vide, hvad de 1.6 går ud for?
for selvom jeg har sagt, jeg gerne vil holde vægten, så er min motions smiley sat til 1.6.
Jeg må indrømme, jeg selv blev frustreret over, for at kunne få et nogenlunde billede af, hvad jeg skulle indtage på en dag, måtte man indskrive ALT hvad man har lavet. og det gider jeg altså ikke O.o
så nu har jeg slettet alt der hedder ca antal timer om ugen af træning, og sat mit aktivitetsniveau til 1.1. altså sengeliggende.
Herudfra sætter jeg så min daglige motion ind.
eks igår. 1 time hurtig dans, 2 timer hurtig gang, 1.5 timers styrketræning.
dette giver et kalorieindtag på ca. 2200 kcal, og det lyder jo egentlig fornuftigt nok?
13 år21. december 2010 kl. 11:31
det er det samme jeg gør, og synes også det giver et mere realistisk billede
13 år22. december 2010 kl. 01:29
Tag det ud fra dit job? :)
JEg har sat min til 1.4 Fordi jeg er studerende men jeg render i hvert frikvarter for at holde energien oppe.
Ellers taster jeg de timer ind jeg har sovet, og så hvis jeg har cyklet, løbet, styrke trænet osv :)
13 år29. december 2010 kl. 13:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });