#2 af Kirsten P (slettet)
pulsur
Du læser en tråd i debat > motionKirsten P (slettet)
re: pulsur
Jeg har en pulsur. Bruger det dog ikke helt som de prof. sportsfolk.
Da jeg gik til spinning følte jeg mig ikke rigtig påklædt uden et pulsur, men det er også meget afhængig af om instruktøren køre efter puls eller ej.
når jeg løber og det ikke lige går som jeg vil, løber jeg en sang ( jeg skal nemlig også høre musik primært for at overdøve min egen pusten og trampen) og så må jeg gå til min puls er 150. Min hvilepuls er 49 og min max puls er 184.
Mit ur viser opså kalorieforbrænding og i dag jeg var ude og løbe har jeg forbrændt 600kal.
Jeg har lige et spørgsmål ang. pulsur.
Det kal. tal den viser man har forbrændt, hvis man har haft det på hele dagen, er det med eller uden basalforbrændingen. Har spurgt engang i motionscenteret og fik at vide det var et godt spørgsmål :-)
Da jeg gik til spinning følte jeg mig ikke rigtig påklædt uden et pulsur, men det er også meget afhængig af om instruktøren køre efter puls eller ej.
når jeg løber og det ikke lige går som jeg vil, løber jeg en sang ( jeg skal nemlig også høre musik primært for at overdøve min egen pusten og trampen) og så må jeg gå til min puls er 150. Min hvilepuls er 49 og min max puls er 184.
Mit ur viser opså kalorieforbrænding og i dag jeg var ude og løbe har jeg forbrændt 600kal.
Jeg har lige et spørgsmål ang. pulsur.
Det kal. tal den viser man har forbrændt, hvis man har haft det på hele dagen, er det med eller uden basalforbrændingen. Har spurgt engang i motionscenteret og fik at vide det var et godt spørgsmål :-)
14 år23. januar 2010 kl. 14:22
ileby (slettet)
ehm, ang dit spm så TROR jeg det er uden basal forbrenning. fordi basal forbrenningen er i hvile og søvn. mens pulsuret måler jo kalorie forbrug ud i fra pulsen.
lyder det ikke meget logisk???
lyder det ikke meget logisk???
14 år23. januar 2010 kl. 16:33
ileby (slettet)
forbrent 600 kcal på din løbetur? det må da have været noget af en løbetur så..
jeg løb nemlig 3 km på 22 minutter her til morgnen og mit ur viste 176 kcal...
jeg løb nemlig 3 km på 22 minutter her til morgnen og mit ur viste 176 kcal...
14 år23. januar 2010 kl. 16:34
Kirsten P (slettet)
jo det lyder meget logisk, det var også sådan jeg tænkte men jeg kom i tvivl.
jeg løb 7-8 km
jeg løb 7-8 km
14 år23. januar 2010 kl. 18:47
claus (slettet)
Jeg tror faktisk, at pulsurets kalorie-beregner er inklusive basalforbrændingen. Men det kan jo nemt checkes: Tag pulsuret på næste gang, du sidder stille i sofaen og ser en film - hvis den så har et tal, der er lidt højere, end din basalforbrænding burde være, så er det regnet med.
Kunne være man skulle prøve det...
Kunne være man skulle prøve det...
14 år24. januar 2010 kl. 12:25
Kirsten P (slettet)
nu har jeg tjekket.
Jeg tog mit pulsur på kl 8:30 da jeg skulle på kursus i dag og derfor have en stillesiddende dag. Jeg har nu 10 timer efter kun forbrændt 910 kal. og min basalforbrænding skulle ligge omkring 1370 kal ifølge motionscenteret vægt. Godt nok skal jeg ikke i seng endnu men jeg har ikke store planer om aktiviteter
Jeg tog mit pulsur på kl 8:30 da jeg skulle på kursus i dag og derfor have en stillesiddende dag. Jeg har nu 10 timer efter kun forbrændt 910 kal. og min basalforbrænding skulle ligge omkring 1370 kal ifølge motionscenteret vægt. Godt nok skal jeg ikke i seng endnu men jeg har ikke store planer om aktiviteter
14 år26. januar 2010 kl. 18:30
ileby (slettet)
mit det forbrendt ikke noget da jeg skullehjem fra spinning i går...
jo, lige 15 kcal, men det tror jeg var imens pulsen den gik helt ned...men derkan nok være forskelpå dem, eller hvad?
jo, lige 15 kcal, men det tror jeg var imens pulsen den gik helt ned...men derkan nok være forskelpå dem, eller hvad?
14 år26. januar 2010 kl. 20:10
jeg har lige ansakket mig et, og er super glad for det. det har også en kalorie beregner, så det er bare super motiverende..
glæder mig vildt meget til at komme til spinning på mandag.
starter da også dagen i morgen med en løbetur, men det er ligeså meget fordi jeg har spist chokolade i dag ;)