#2 af anzhomg (slettet)
mavebøjning
Du læser en tråd i debat > motionanzhomg (slettet)
re: mavebøjning
hvor længe har du gjort det? jeg syntes jeg bliver træt af det efter alt for kort tid.. eller også så glemmer jeg det..
14 år18. januar 2010 kl. 18:50
brian038 (slettet)
bare en lille fodnote.....man skal huske at maven også er en muskel...og som alle andre muskelgrupper skal man huske at holde pause så den kan nå at komme sig.....så ganske kort så får man mere ud af mave træning hvis man holder 1 til 2 dag i mellem .....ikke at man ikke kan blivew bedre til at tag flere men effekten af det.....mange tror at hvis de gør det hver dag så får man bedre muskler.....det gør man ikke....musklen skal være udhvilet for kan kunne yder mere og bedre
13 år10. august 2011 kl. 22:59
pmb (slettet)
Hvorfor overhovedet lave dem? Lav nogle gode core-øvelser i stedet; mavebøjninger er noget værre skod...
Stop Doing Sit-Ups: Why Crunches Don't Work
newsweek.com
Is Your Ab Workout Hurting Your Back?
well.blogs.nytimes.com
Enhancing Low-back Health through Stabilization Exercise
(et forældet link til acefitness.org er blevet fjernet)
Stop Doing Sit-Ups: Why Crunches Don't Work
newsweek.com
Is Your Ab Workout Hurting Your Back?
well.blogs.nytimes.com
Enhancing Low-back Health through Stabilization Exercise
(et forældet link til acefitness.org er blevet fjernet)
13 år24. august 2011 kl. 15:13
M_A (slettet)
Ja det er rigtigt, at mavemuskler skal trænes, som alle andre muskler. -Men hvis det 'bare' er alm. mavebøjninger, som for mange med tiden ikke er specielt anstrængende, så gør det ikke så meget.
-Lidt lige som pull ups, der sagtens kan trænes hver dag, så længe der selvfølgelig er progression i det.
Da maven skal trænes, som alle andre muskelgrupper, så er det også vigtigt, at det bliver udfordrende. Om det er sværere øvelser eller øvelser med vægt, det et op til den enkelte. Dog skal der være udfordring i, og 10-12 reps pr. set som max, det ville jeg tænke, som meget fint. Måske variere med flere sæt og færre gentagelser, altså nede i 4-6RM a 4+ sæt. Stabilitionsøvelser burde også høre til i et hvert maveprogram, om det er en planke variant, pallof press eller hvad ved jeg. Plus tunge squat, dødløft, overhead pres også giver en del.
-Lidt lige som pull ups, der sagtens kan trænes hver dag, så længe der selvfølgelig er progression i det.
Da maven skal trænes, som alle andre muskelgrupper, så er det også vigtigt, at det bliver udfordrende. Om det er sværere øvelser eller øvelser med vægt, det et op til den enkelte. Dog skal der være udfordring i, og 10-12 reps pr. set som max, det ville jeg tænke, som meget fint. Måske variere med flere sæt og færre gentagelser, altså nede i 4-6RM a 4+ sæt. Stabilitionsøvelser burde også høre til i et hvert maveprogram, om det er en planke variant, pallof press eller hvad ved jeg. Plus tunge squat, dødløft, overhead pres også giver en del.
13 år26. august 2011 kl. 10:06
jeg startede med 10 ,,,,
nu er jeg på 20 af dem