#2 af angelique (slettet)
Begyndt at løbe, men...
Du læser en tråd i debat > motionangelique (slettet)
re: Begyndt at løbe, men...
Hej MalleW
Jeg ved ikke rigtig noget om dit sidestiks problem for det er faktisk rigtig mange år siden jeg sidst har fået det. Men jeg mener da bare man sænkede tempoet til det gik væk og så løbe videre? Jeg synes osse at huske noget om at der vist osse var en sammenhæng med at jeg var i ekstrem dårlig form og røg sindsygt meget :)
På den anden side er jeg ik fysiolog eller lign så jeg skal ik komme med nogle kloge åge ideer.
Tilgengæld er jeg en smule hypermobil. Ikke noget voldsomt der præger min daglig dag. Men når jeg træner er jeg meget opmærksom på ikke at overstrække nogen steder (fx når jeg dyrker pilates og yoga). Når jeg løber og spinner sørger jeg altid for at bruge knæbind bare for at være sikker på at mine lidt slaskede knæled bliver holdt på plads og laver trænings øvelser for musklerne omkring mine udsatte led så jeg osse kan få noget ekstra støtte derfra . Og jeg prøver osse altid at finde sko der giver noget ankel støtte for ellers synes jeg osse at jeg kan få ondt og ret nemt vrider om.
Jeg ved ikke rigtig noget om dit sidestiks problem for det er faktisk rigtig mange år siden jeg sidst har fået det. Men jeg mener da bare man sænkede tempoet til det gik væk og så løbe videre? Jeg synes osse at huske noget om at der vist osse var en sammenhæng med at jeg var i ekstrem dårlig form og røg sindsygt meget :)
På den anden side er jeg ik fysiolog eller lign så jeg skal ik komme med nogle kloge åge ideer.
Tilgengæld er jeg en smule hypermobil. Ikke noget voldsomt der præger min daglig dag. Men når jeg træner er jeg meget opmærksom på ikke at overstrække nogen steder (fx når jeg dyrker pilates og yoga). Når jeg løber og spinner sørger jeg altid for at bruge knæbind bare for at være sikker på at mine lidt slaskede knæled bliver holdt på plads og laver trænings øvelser for musklerne omkring mine udsatte led så jeg osse kan få noget ekstra støtte derfra . Og jeg prøver osse altid at finde sko der giver noget ankel støtte for ellers synes jeg osse at jeg kan få ondt og ret nemt vrider om.
14 år24. november 2009 kl. 15:13
Jeg er en kvinde på 24 år, som nu efter lang tids overvejelse, er begyndt at løbetræne.
Motivationen for det er, at jeg er hypermobil, og sidst jeg var ved lægen for at få en henvisning til fysioterapeut pga. ondt i lænden, fik jeg af vide, at hvis jeg skulle være gravid engang, var det vigtigt, at jeg blev trænet op, da man bliver mere hypermobil ved graviditet.
Og da jeg nok godt kunne tænke mig at blive gravid engang i løbet af det næste år, er det nok ved at være nu, jeg skal starte!
Indtil videre har jeg kun været ude på tre løbeture, men hver eneste gang har jeg fået frygtelig ondt lige under højre ribben. Altså nok en slags sidestik. Er der andre der har oplevet det - og hvad har I gjort ved det? Er der en bestemt årsag til det?
Jeg sørger for at spise 1½ time før jeg løber og koncentrerer mig om at trække vejret ordenligt, når jeg løber..
Håber på nogle gode svar - og hvis der er andre hypermobile, må de gerne komme med gode motions-råd;)