#2 af SiriS (slettet)
Aktivitetsniveau
Du læser en tråd i debat > motionSiriS (slettet)
re: Aktivitetsniveau
Når jeg taster alt ind for 24 timer, passer det ok med en dag på den flade foran computeren. Generelt koster det flere kalorier end vi tror at holde kroppen gående i sig selv, og færre kalorier at røre sig end man umiddelbart skulle tro. Det er derfor det faktisk er muligt at gå ned i vægt uden at motionere.
Hvis du taster alt hvad du laver ind, betyder aktivitetsniveauet ingenting for udregningen. Så kan du fx efter et en uge se dit faktiske aktivitetsniveau, og vælge efter det.
Sådan tror jeg det hænger sammen.
Hvis du taster alt hvad du laver ind, betyder aktivitetsniveauet ingenting for udregningen. Så kan du fx efter et en uge se dit faktiske aktivitetsniveau, og vælge efter det.
Sådan tror jeg det hænger sammen.
15 år25. oktober 2009 kl. 10:33
Sannew (slettet)
Jeg ved selvfølgelig ikke, præcis hvordan udregningerne her på siden er foretaget, men jeg tror, at der er flere ting, der spiller ind ved beregning af hvilestofskifte, herunder vægt ift højde, alder og køn. overvægtige forbrænder mere end normalvægtige, mænd mere end kvinder, unge mere end ældre etc.
Der findes et par forskellige teorier om, hvordan man udregner hvilestofskifte. Du kan jo evt google dem og sammenligne.
Der findes et par forskellige teorier om, hvordan man udregner hvilestofskifte. Du kan jo evt google dem og sammenligne.
15 år25. oktober 2009 kl. 15:41
SiriS (slettet)
Sannew
Jeg mener bestemt at madital tager højder for vægt og højde, alder og køn. Men udregneren kan selvfølgelig ikke se, hvor mange muskler man har i forhold til fedt. Muskler forbrænder mere end fedt.
Jeg mener bestemt at madital tager højder for vægt og højde, alder og køn. Men udregneren kan selvfølgelig ikke se, hvor mange muskler man har i forhold til fedt. Muskler forbrænder mere end fedt.
15 år25. oktober 2009 kl. 17:48
Sannew (slettet)
Hej Siri
Det tror jeg også at den gør. Men så vidt jeg husker er der flere måder at regne kalorieforbrug ud, og det skader jo ikke at dobbelttjekke. :-)
Det tror jeg også at den gør. Men så vidt jeg husker er der flere måder at regne kalorieforbrug ud, og det skader jo ikke at dobbelttjekke. :-)
15 år26. oktober 2009 kl. 09:08
Jeg tænkte lidt over aktivitetsniveauerne, og jeg har sat mit til meget lavt, men alligevel siger den at jeg forbrænder 1900kcal dagligt. Det er fint nok, men jeg tænkte bare på hvis man nu fx bliver syg og er sengeliggende, hvad skal man så sætte det til hvis der ikke er et niveau under "meget lavt"?
Og kan det virkelig være rigtigt at man kan forbrænde så meget hvis man fx bare sidder på et kontor hele dagen eller på skolebænken?
Jeg synes nemlig at det virker mere som en gennemsnitsforbrænding, end en meget lav forbrænding.
Hvad siger I andre?