Ja hvor jeg kender det. Jeg kan finde mange undskyldninger for, at jeg ikke liiige nåede at træne, løbe eller andet motion. Siger tit til mig selv, at nu skal det være slut, nu skal jeg i gang. Så holder det nogle gange, så ender jeg på sofaen igen. Undskylder mig med, at jeg er dødtræt efter arbejde og daglige pligter.
Igår tog jeg mig sammen. Efter aftensmaaden og knægten var puttet hoppede jeg i løbettøjet og tog en hurtig tur rundt i byen med hunden. Satte mig ikke noget vildt mål som ville dræne mig, men et overskueligt mål.
Jeg løb 1,5 km på 10 min. Intervalløb hvor jeg løb i højt tempo til jeg jeg ikke kunne mere, rask gang til lige at få vejret og så i løb igen. Overskueligt fordi det ikke tog ret lang tid og med devisen om, at lidt er bedre end ingenting. Og har det jo fedt bagefter, når det er overstået.
#2 af bruger slettet
Jeg har forsøgt at motivere mig selv ved at læse artikler på DR's hjemmeside om 'By på skrump', men det har ikke hjulpet en pind i den forløbne uge. Nå, jeg kommer ingen vegne ved at være skuffet over mig selv. Jeg har tabt vægt i perioden, jeg har haft menstruation, jeg har været træt, haft en del høsnue og blablabla, nu skal jeg tænke frem og ikke tilbage. Jeg prøver som nævnt at bruge kalenderen, så skal der nok ske noget, og så håber jeg på at der kommer en sneboldeffekt, som får mig til at fortsætte.
Min kæreste sagde for en tid siden at han ikke syntes jeg var særlig systematisk i min træningsindsats, og det har han jo ret i. Der er sikkert noget at hente der. Meeen, jeg ved jo godt, at jeg ikke fungerer sådan på længere sigt. Min strategi må nødvendigvis bygge på lyst og motivation, men måske kan det være en hjælp. Jeg ved jo, at jeg løber godt efter et program.
Blablabla, snak i stedet for handling. Jeg er træt af det. Kender I det?