Motion eller ??

Du læser en tråd i debat > motion

Motion eller ??
Hejsa, jeg begyndte d. 31. juli på at tabe mig, ved kostomlægning og nogle gåture, må ikke løbe og har ikke kræfter til motionscentre, men jeg bor et sted hvor der er en del bakker og trapper så det hele er lige udefor døren.
Jeg har indtil denne uget tabt ca. 600gr om ugen. Den sidste uge har jeg så gået en tur man- torsdag ialt 18km, det er hvad jeg kan holde til, men så har jeg pludselig kun tabt 200gr. i denne uge. Og et eller andet sted blev jeg lidt ked af det, for hvorfor gå alt det når vægten så næsten står stille, men et eller andet sted er det vel fordi der sker noget andet med kroppen eller ?? Har nogle af Jer andre oplevet dette? Hilsen Susanne
15 år18. september 2009 kl. 09:35
re: Motion eller ??
Nogen gange står vægten stille - men hvis du forsætter med lavt kalorieindtag, så vil du garanteret tabe dig. Du skal ikke regne med, at du taber dig nævneværdigt af 18 km gåtur på fordelt over 4 dage. Der skal ganske anderledes mængder af motion til før det for alvor batter - dermed ikke være sagt at det er dårligt, du skal bare gøre det af andre grunde end vægtmæssige.
15 år18. september 2009 kl. 15:17
jeg vil lige tilføje at gå ture bestemt hjælper jeg har i de 3 år jeg har brugt på at tabe mig , gået rigtig meget . de første 2 år gik jeg de 10000 skridt hver dag og lidt over, ca 7km hver dag og min rumpe og ben er betydelig mindre. jeg er gået fra str 48 i bukser ned til str 38 og tabt 29,8kg
så forsæt endelig med at gå
det med løb er slet ikke mig, derfor har jeg valgt ovenstående.
pludselig vil du se en nedgang i vægten. det kommer bare rolig ;-
lise
15 år19. september 2009 kl. 09:12
Jeg tror også på at gå. Og det kan sagtens lade sig gøre at konditionstræne og få sved på panden med gang. Pludselig vil du have kræfter til at gå hen til motionscentret, som i øvrigt er et sted hvor man kan få hjælp til at FÅ kræfter, ikke et sted hvor man skal have dem i forvejen. :-)
15 år19. september 2009 kl. 10:13
Derfor tabte du dig ikke...
Du tabte dig ikke, fordi du brugte din krop anderledes. Du brugte dine muskler og når du gør det vil de altid vokse - til at starte med. Dine muskler brydes ned ved træning og bagefter vokser de op igen. Det bruger de din mad til...

Men det hjælper dig på den lange bane. For jo større muskelmasse du har, jo mere af din mad forbrænder du automatisk uden yderligere aktivitet. Derudover har du allerede nu styrket dine led, dine knogler, dit hjerte/kar system og din hjerne. Ja, især din hjerne, den elsker al motion og har virkelig brug for at kroppen bliver brugt fysisk.

Så fortsæt du endelig, det kan godt ta' nogle uger inden vægtpilen igen bevæger sig i den rigtige retning, men det skal nok komme. Lige nu er det din fedt% der falder og dit kondital der stiger!

Mvh /DG
15 år19. september 2009 kl. 15:25
re: Derfor tabte du dig ikke...
Tak til Jer som har svaret, og det med at gå ikke skulle give noget særligt, det passer ihverttilfælde ikke...... jeg taler af tidligere erfaring, men jeg skal nok bare accpeter at det ikke rykker så meget på vægten sådan umiddelbart, men jo selvfølgelig giver noget alligevel på længere sigt. Ang. motionscenter, så får jeg aldrig kræfterne igen uanset hvad jeg gør, sygdom, så jeg vil altid skulle "nøjes " med at gå, men det elsker jeg også så det gør mig ikke noget.....
Knus Susanne
15 år19. september 2009 kl. 17:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });