Jeg har tendens til at blive tungere på underdelen også :)
Man kan jo ikke spot forbrænde, desværre, men du kan sørge for generelt vægttab, opstramning på de områder og træning af overkrop for at skabe balance i hvordan din krop ser ud.
Cardio: al den cardio du kan klare, hvis du ikke kan løbe osv., prøv kickbox, der kan du styre hvor meget du bruger knæ og det er ret skårnsomt, samtidig med super hårdt og effektivt. Eller svøm, eller stepmaskinerne, gå på løbebånd hurtigt, det er skånsomt men forbrænder godt også. Bare sørg for at variere fra gang til gang, så du ikke bruger de samme muskler igen og igen, det får dig til at se større ud, ikke mindre, med større muskler under fedtlaget. Tro mig, jeg taler af erfaring!
Opstramning: Pilates og lignende, du kan også træne i maskinerne, men sørg for lille vægt og mange gentagelser, så strammer du op i stedet for at bygge store muskler. Ikke at vi kvinder gør, men hvis du vil mindske hvor stor din underdel ser ud, så er det vigtigt ikke at overtræne den med vægt. Du kan event. prøve at finde Tracy Anderson Mat Workout/ Pregnancy workout, de har virkelig haft kæmpestore virkninger på mine lår og mave. Mat har meget lår og numse, mens Pregnancy har super god mave træning. Jeg skifter mellem de to og har tabt så meget i cm og min cellulitis er næsten ikke til at se.
Overkrop. Træn overkrop med større vægt, i maskiner eller frivægte især skuldre, det balancerer din krop og gør den mere harmonisk at kigge på.
#2 af Rov (slettet)
Jeg er ny til alt det motions noget - har aldrig haft brug for det - men det har jeg så nu- efter 2 børn og har specielt problemer med baller, mave/talje og lårerne.
Derfor vil jeg gerne vide hvad jeg skal gøre i Fitnesscenteret.
Jeg har indtil videre været en del gange på et BodyShape hold, nu er jeg så skiftet fitness center og skal finde ud af hvad jeg skal begynde på.
Er mest til hold træning - men hvis mine problem områder kræver andet, er det det jeg skal.
Altså hvad gør jeg for at få tyndere lår, baller og mave:
Hold træning - step?/bodybar?/andet?
Maskiner- hvilke?
Det skal siges at jeg er let hypermobil, og får meget hurtigt ondt i knæ ved cykling/løb f.eks.
Jeg ser meget frem til jeres gode råd.!
KH Trine