Yoga virker - hurtigt

Du læser en tråd i debat > motion

Yoga virker - hurtigt
Ja, ikke på vægttab...

Jeg har nu været til Iyengar yoga for tredie gang efter et begynderkursus sidste efterår. Første og især anden træningsgang (en gang om ugen) var utrolig hårdt, og jeg var overrasket over at opdage hvor stiv jeg er bag på benene, muligvis fordi jeg er begyndt at løbe, og jeg strækker aldrig ud. Mange af øvelserne kan jeg slet ikke udføre korrekt, og jeg har været øm på bagsiden af knæene hele ugen.

Jeg kunne allerede tredie gang, i går, mærke en tydelig forbedring af min smidighed og holdning i de øvelser, som arbejder med strækket fra den nederste del af ryggen og ned til hælen. Der er langt til den optimale performance, men jeg havde alligevel ikke forventet mærkbare resultater så hurtigt - og med blot en enkelt øvelse en gang hjemme i mellemtiden. :-)
15 år9. september 2009 kl. 14:40
re: Yoga virker - hurtigt
Hej SiriS

Det lyder opløftende med en positiv effekt efter 3 ganges yoga :D Kroppen er finurlig - man skal ikke ligge syg/være inaktiv i ret mange dage, førend musklerne føles slatne, omvendt kan træning hurtigt give en positiv effekt. Fortsat god "fornøjelse".
Futura

15 år13. september 2009 kl. 12:40
re: Yoga virker - hurtigt
Pilates er også super godt.. Og giver væsentlig mere motion ned man skulle tro :)
15 år27. september 2009 kl. 15:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });