#2 af Rov (slettet)
Løb og konditionstræning
Du læser en tråd i debat > motionRov (slettet)
re: Løb og konditionstræning
Faktisk siger de klog at hvis man vil forbrænde mere, skal man intervaltræne/ løbe, så hvis det er det du vil, skal du prøve at løbe i 1-2 min så hurtigt du overhovedet kan, så powerwalk til du har ok pusten igen, og så sprinte 1-2 min igen, du kan jo event. løbe længere sprint hvis du kan. Det koster mere energi for kroppen at løbe sådan end at løbe støt tempo samme distance.
Ellers syntes jeg du løber ret meget, du må være superfit :)
Ellers syntes jeg du løber ret meget, du må være superfit :)
15 år29. august 2009 kl. 09:19
Rov (slettet)
Du kan jo event. også lunte langsomt i pauserne, men det er sprintene
der tæller og det er vigtigt at du får pusten igen. Prøv det hvis du orker :)
der tæller og det er vigtigt at du får pusten igen. Prøv det hvis du orker :)
15 år29. august 2009 kl. 09:20
bruger slettet
Ja jeg starter idag så, så må vi se hvordan det går :)
15 år31. august 2009 kl. 06:20
SiriS (slettet)
hvis du er til det mere strukturerede, har iForm fine programmer, målretter dem der vil løber længere og dem der vil løbe hurtigere.
15 år9. september 2009 kl. 14:24
bruger slettet
Jeg er begyndt at prøve noget interval, hvor jeg under turen med mellemrum spurter indtil jeg ikke kan mere og så lunter jeg indtil jeg er klar igen. Jeg ved ikke hvornår jeg vil kunne forvente at kunne mærke fremskridt... Er der nogen der ved det?
Desuden mangler jeg nogle idéer til hvilket mellemmåltid der evt. vil kunne være godt at spise lige inden træning. Jeg plejer at få sidestik af frugt og andre lidt tunge ting. Jeg har prøvet at spise et par chokoladekiks inden løb og så får jeg meget mere energi, men er det rigtig dumt?
Jeg vil også kigge på programmerne på iform, og se om der er noget for mig...
Desuden mangler jeg nogle idéer til hvilket mellemmåltid der evt. vil kunne være godt at spise lige inden træning. Jeg plejer at få sidestik af frugt og andre lidt tunge ting. Jeg har prøvet at spise et par chokoladekiks inden løb og så får jeg meget mere energi, men er det rigtig dumt?
Jeg vil også kigge på programmerne på iform, og se om der er noget for mig...
15 år9. september 2009 kl. 15:17
Rov (slettet)
Choko kiks lyder ret dumt ja :D
Jeg kan ikke med mad i maven heller, men en lille smoothie af 1 banan, lidt juice, lidt frosne bær, 15 min før er helt fint for mig. Kunne jo prøve :)
Jeg kan ikke med mad i maven heller, men en lille smoothie af 1 banan, lidt juice, lidt frosne bær, 15 min før er helt fint for mig. Kunne jo prøve :)
15 år13. september 2009 kl. 09:31
bruger slettet
Ja det lyder lækkert, jeg har lige anskaffet mig en smoothiemaskine, så det skal helt sikkert afprøves en af de næste dage!
15 år17. september 2009 kl. 11:10
jeg løber ca. hveranden dag 5 km
og jeg løber nok 10km/t... Er det en ok hastighed?
Hvordan kan jeg bedst træne så jeg kan løbe hurtigere og er hastigheden overhovedet særlig vigtig når det kun gælder sundhed og ikke træning til marathon?
Jeg synes selv at et går ret hurtigt i den hastighed jeg løber nu, men jeg synes jeg har svært ved at følge med når jeg løber sammen med nogle af mine venner. Nogle af dem er også drenge, men stadig.