#2 af Rov (slettet)
Programmets aktivitets værdier?
Du læser en tråd i debat > motionRov (slettet)
re: Programmets aktivitets værdier?
Uden at vide det med sikkerhed, vil jeg tro at aktiviteten dækker over træningsaktiviteten mht. dit basal stofskifte. Det afhænger af køn, alder OG aktivitetsniveau, på arbejdet og i fritiden. Så hvis du træner hårdt og arbejder stående er dit basalstofskifte højere når du slapper af på sofaen eller sover, end hvis du slet ikke træner og har stillesiddende arbejde. Håber det giver mening for dig :)
Programmet her gør det for dig, men hvis du vil vide mere, så google basalstofskitet eller læs her, fandt en ok forklaring.
sundfamilie.dk
Programmet her gør det for dig, men hvis du vil vide mere, så google basalstofskitet eller læs her, fandt en ok forklaring.
sundfamilie.dk
15 år24. august 2009 kl. 16:11
Rov (slettet)
Så ja, du skal indtaste løb og cykling oveni :)
15 år24. august 2009 kl. 16:16
Frk Jakob (slettet)
Den værdi du vælger, gælder for de resterende timer, hvor du ikke taster noget ind. For at få så præcis udregning som muligt, så tast ALT ind, hvordan du arbejder, minutter du spiser, går på toilet, kører il osv. Desto mere du taster ind, desto mere korrekt viser den hvor mang kcal du forbrænder.
15 år26. august 2009 kl. 23:44
Skal jeg derudover også indtaste, når jeg cykler og løber?
Jeg har indtastet løb og cykling, men jeg er bange for at jeg kommer til at sætte min daglige forbrænding for højt, fordi jeg ikke er klar over hvad middel aktivitet betyder. Jeg valgte den kategori netop fordi jeg løber og cykler en del, men hvis jeg alligevel skal indtaste de aktiviteter separat, så bliver jeg i tvivl.
Håber på hjælp...