Ikke mere øm efter træning....

Du læser en tråd i debat > motion

Ikke mere øm efter træning....
Hej,
måske et ret dumt spm - men jeg stiller det nu alligevel.

Jeg har aldrig dyrket motion - men er begyndt på det for noget tid siden. Noget fitness hold træning - og de første mange gange var jeg bare helt smadret i kroppen dagen og specielt dagen derefter. Det var ikke sjovt- men samtidig egenligt også lidt rart - for så ku jeg virkeligt mærke at jeg har bevæget mig.

De sidste gange jeg har været afsted, har jeg ikke haft det sådan i kroppen dagene efter. Er det fordi jeg har presset min krop mindre end jeg plejer ( tror jeg nu ikke jeg har gjort ) eller fordi jeg er blevet i lidt bedre "form"?
Og giver det så ikke det samme kalorietab som før hvor jeg blev helt færdig i kroppen ? - Altså, skal der mere træning til nu?
KH Trine
15 år20. august 2009 kl. 23:06
re: Ikke mere øm efter træning....
tillykke du er kommet i bedre form eller lettere!
Undersøgelser viser, at for hvert kilo, du taber, må du regne med, at hvilestofskiftet falder omkring 10 kcal om dagen.Prøv for sjovs skyld at tage en 5-kilos rygsæk på, og gå op ad trappen. Og snup derpå en tur uden. Forskellen på, hvor hårdt det er, er mærkbar, ikke?
Så meget falder dit kalorieforbrug

Løsning: skru op for motionen og/eller indtage lidt færre kalorier
.
15 år21. august 2009 kl. 08:07
Undersøg om der ikke er et hold med lidt mere udfordring/hårdere træning. Det er da lidt surt at have brugt en time på at storme rundt, og så kan man ikke mærke det dagen efter... Eller spørg din instruktør om du kan gøre noget for at få mere ud af timen...
15 år21. august 2009 kl. 09:14
Man behøver altså ikke være smadret i kroppen i flere dage efter en træningssession for at man har arbejdet. Opvarmning og udstrækning - samt kondi og smidighed, er jo med til at fjerne det værste af eftervirkningerne.

Mit bedste råd er at investere i et pulsur og så mål din puls undervejs. Du kan på nettet læse dig til hvad dit træningsinterval bør være (alt efter om du går efter vægttab, kondi eller... er den sidste ikke styrketræning?).
15 år21. august 2009 kl. 19:31
Det er også en god ide at variere din træning lidt. Så du udfordrer din krop og bruger nogle muskler din sædvanlige type motion gør. Du bliver nok ikke super øm, for som de andre siger er du i bedre form, men det hjælper med at se og føle resultater, og måske holde din interesse også.
15 år23. august 2009 kl. 14:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });