Dagen efter fitness træning, vejer jeg mere

Du læser en tråd i debat > motion

Dagen efter fitness træning, vejer jeg mere
Det har jeg oplevet de sidste 2 gange jeg har trænet - altså at morgenen efter vejer jeg mere end før..... Det forstår jeg overhoved ikke.

Nogen der har en ide?

KH Trine
15 år18. august 2009 kl. 22:47
re: Dagen efter fitness træning, vejer jeg mere
med fitness tager man på i blodvolumen ca 1kg, men fedt % falder.
15 år19. august 2009 kl. 08:17
Jeg har også oplevet det - mange gange. Jeg troede det var vand som kroppen bandt. Det forsvinder i hvert tilfælde igen ret hurtigt.
15 år19. august 2009 kl. 08:46
Kan jeg ikke svare på, men jeg er en slags lidelsesfælle da jeg ser tykkere ud dagen efter træning - maven flapper simpelthen ud, som om mine muskler er blevet for dovne til at holde på den. Troede egentlig det var en art træthed, men kan da godt være, at hvad end svaret er, så det det samme?
15 år24. august 2009 kl. 20:14
Howdy, det er helt normalt. Efter træning danner du flere muskelfibre, som brænder fedt for dig, men vejer mere. Der dannes også ekstra blodkar som holder en smule mere "vand". Selv hvis du ikke har trænet så dine muskler vokser lidt, vil de stadig "svulme" lidt op efter pga. påvirkningen. På længere sigt betyder det et større vægttab, så hav tålmod :)
15 år26. august 2009 kl. 09:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });