Løbetræning
Du læser en tråd i debat > motioniakob
re: Løbetræning
Jeg løber på anden uge i et program for optræning fra 0 til 5km. Sidste år kunne jeg løbe 5km på godt 31 minutter, så det er tilbagegang for mig. Men jeg har taget konsekvensen af vinterens og forårets ladhed og startet forfra.
Jeg løber derfor fast 3 gange ugentligt. Mit mål i år er at løbe 5 km på under en halv time. Næste år vil jeg med til nogle løb.
Jeg løber derfor fast 3 gange ugentligt. Mit mål i år er at løbe 5 km på under en halv time. Næste år vil jeg med til nogle løb.
15 år18. august 2009 kl. 13:30
Annew (slettet)
Herligt at du er startet op igen :o)
Jeg løb meget under min studietid, men da børnene begyndte at melde sig (med tiden 4 stk.) forsvandt løberiet i fordums tid.
Sidste forår tog jeg det op igen, og efter en vinter, hvor jeg har løbet 5 km to gange om ugen i langsomt tempe, er jeg så begyndt at sætte tempe og distance op igen. Men LANGSOMT. Fik skade i efteråret pga forhurtig øgning, så jeg har fået respekt.
Det er meget motiverende at deltage i de forskellige løb rundt omkring, og man kan sagtens være med selvom man bruger mere end 30 min. på 5 km :o)) Det har jeg selv.
Jeg løb meget under min studietid, men da børnene begyndte at melde sig (med tiden 4 stk.) forsvandt løberiet i fordums tid.
Sidste forår tog jeg det op igen, og efter en vinter, hvor jeg har løbet 5 km to gange om ugen i langsomt tempe, er jeg så begyndt at sætte tempe og distance op igen. Men LANGSOMT. Fik skade i efteråret pga forhurtig øgning, så jeg har fået respekt.
Det er meget motiverende at deltage i de forskellige løb rundt omkring, og man kan sagtens være med selvom man bruger mere end 30 min. på 5 km :o)) Det har jeg selv.
15 år18. august 2009 kl. 14:28
Marinne (slettet)
Ja, jeg er også igang med at blive klar til halvmarathon i slutningen af september. Har løbet et i april i år, men jeg har ikke været helt så flittig med træningen hen over sommeren, så lige p.t. er jeg 1 time og 5 min om at løbe 9 km og jeg håber at kunne løbe hele halvmarthonet på 2.20 (sidst var det 2.30). Og ja, jeg er helt enig i, at det ikke er tempoet der skal afgøre om man melder sig til løb. Det er MEGET motiverende - også at være blandt den sidste "klump" ....:o))))
15 år18. august 2009 kl. 14:32
iakob
Jeg var selv med til DHL-løbet sidste år. Det var sjovt. Og jeg er helt med på at man kan være med til disse løb uanset om man lunter sig igennem.
De to mål er ikke sammenhængende: Jeg vil under 30 minutter OG jeg vil med til nogen løb næste år.
De to mål er ikke sammenhængende: Jeg vil under 30 minutter OG jeg vil med til nogen løb næste år.
15 år19. august 2009 kl. 08:48
Jeg er begyndt at løbe lidt mere intensivt her hen over sommeren, tre gange om ugen. Mit mål er ½ marathon i Aalborg 1/11. Jeg følger et 12 ugers træningsforløb, og nyder ALLE mine ture.
Er der andre herinde der løber fast, og som også har et specifikt mål, kunne det være sjovt at følge hinandes små sejre :o)
Hilsener Annew