Igang efter ferien

Du læser en tråd i debat > motion

Igang efter ferien
Så er skoleferien snart slut og hverdagen melder sig. Slevom vi har været på arbejde et par uger allerede er det først på mandag at hverdagen for alvor starter når drengene skal i skole igen og der skal smøres madpakker og laves lektier osv. MEN den gode del af det er at motionen ikke længere er begrænset til de løbeture jeg får taget mig sammen til. Nu starter karate op igen, så det bliver til to gange karate ugentligt. Det bliver hårdt at starte op igen, men det skal nok blive godt. Så skal jeg bare sørge for at få mindst en ugentlig løbetur ind i programmet også.

Jeg har forresten også planer om at slæbe mine drenge på 9 og 13 med på nogle løbeture. Jeg ville gerne have motion til at blive en del af deres liv mere end det har været for mig som barn.

Hvordan ser jeres ugeprogram ud mht motion?
15 år9. august 2009 kl. 01:16
re: Igang efter ferien
Jeg skal til at lave en plan, men det kommer mest til at dreje sig om løb. Desuden håber jeg at få plads på et svømmehold til min yngste (4 år) og jeg selv.

Jeg overvejer fitness eller spinning (som startede op i byen lige før sommerferie) - og skal lige checke et par andre muligheder ud.

Målet er at få mindst 30 minutters motion dagligt (eller en time hver anden dag .. eller...)
15 år9. august 2009 kl. 14:46
Jeg er startet på at løbe mere end jeg plejer og jeg har fundet motionscyklen frem fra kælderen igen :)
Den har været gemt væk gennem sidste år pga. en muskelskade i læggen, men nu da den har fortaget sig er der ingen undskyldning længere xD

Jeg er blevet mere udholdende løber, så hver weekend skal der løbes 10km både lørdag og søndag. Og jeg satser på 5km hver dag i hverdagen eller 30min på cyklen.

Og så skal jeg igang med nogle mave, lår og baldeøvelser. Vil prøve at få fat i nogle dvd'er og så skal der strammes op.

Håber det kommer til at lykkes :) Men det tror jeg det gør, jeg plejer ikke at snyde når jeg har sat mig nogle mål, for der er ikke en værre følelse end når man ikke holder de aftaler man har med sig selv ^^

15 år9. august 2009 kl. 21:09
Løbetræning sammen med min kæreste, hvor vi følger et program, gå 10000 skridt hver dag, styrketræningsøvelser uden modstand 2-3 gange om ugen og jeg har lige fået en cykel, så jeg vil også gerne ud på den et par gange om ugen. Jeg prøver at holde et energiniveau på 1,6.

De mindre realistiske motionsdrømme går på at nå i svømmehallen og tage mig sammen til at løbe på rulleskøjter på en stille vej med nylagt asfalt i nærheden. Det kunne være ret fedt, men jeg får det bare ikke gjort. Men måske nu, hvor jeg har cyklen kan jeg cykle derud med rulleskøjterne i kurven.

Jeg satser også på at gøre rent og ordne have i højt tempo.
15 år17. august 2009 kl. 18:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });