#2 af Rov (slettet)
Appelsinhud
Du læser en tråd i debat > motionRov (slettet)
re: Appelsinhud
Hejsa, efter at have surfet workout dvd'er på nettet efter nogen der generelt kunne stramme op, fandt jeg Tracy Anderson Method Mat Workout. Har nu brugt det et par måneder og jeg kan virkelig se en forskel. Hun laver nogle meget unikke øvelser som ser simple ud men er super effektive. Jeg var fuldstændig smadret og øm i starten, og jeg er ellers i pænt god form. Øvelserne strammer virkelig op på mave, arme og balder/lår og har hjulpet på min appelsinhud, så det er måske værd at prøve for dig. Jeg købte min på Ebay, men hun sælger vist også andre steder.
15 år8. august 2009 kl. 20:59
Rov (slettet)
Ps. Alternativt kan du også prøve at finde hendes Post Pregnancy Workout, den er også killer, jeg alternerer mellem de to. Men for baller og lår er der mest på Mat versionen.
15 år8. august 2009 kl. 21:02
bruger slettet
Det lyder rigtig smart, hvad har du givet for dem? og er det noget man bare kan sætte i dvd'en og så lave på stuegulvet uden at man skal have udstyr af forskellig slags?
15 år9. august 2009 kl. 18:48
Rov (slettet)
De kostede mig 2-300 kr hver incl. fragt. Man kan vist også købe dem via hendes hjemmeside, men jeg fandt dem via ebay, og det var meget billigere.
Man skal bruge nogle 1-2 kg håndvægte til armøvelserne, men de er ret hårde selv uden vægt hehe. Hendes princip er meget flydende bevægelser med mange gentagelser og de er designet til at tage de mindre accessory muskler i brug hvilket strammer ekstra op. Det gør bare nas dagen efter, men som sagt strammer det vildt op. Hun anbefaler at man kun bruger hendes system, hvis man ikke vil "bulke up" men jeg kombinerer det med kickbox med fine resultater.'
Det skal lige tilføjes at hun ikke giver mange instruktioner, så de første gange skal man holde et ekstra øje på skærmen, til gengæld er det fedt senere hen at hun ikke plabrer derudaf :)
Man skal bruge nogle 1-2 kg håndvægte til armøvelserne, men de er ret hårde selv uden vægt hehe. Hendes princip er meget flydende bevægelser med mange gentagelser og de er designet til at tage de mindre accessory muskler i brug hvilket strammer ekstra op. Det gør bare nas dagen efter, men som sagt strammer det vildt op. Hun anbefaler at man kun bruger hendes system, hvis man ikke vil "bulke up" men jeg kombinerer det med kickbox med fine resultater.'
Det skal lige tilføjes at hun ikke giver mange instruktioner, så de første gange skal man holde et ekstra øje på skærmen, til gengæld er det fedt senere hen at hun ikke plabrer derudaf :)
15 år9. august 2009 kl. 20:54
Frk Jakob (slettet)
Din appelsin hud forsvinder ikke fordi du træner. Den kan forsvinde, hvis du får slanket alt dit fedt af. Men selv slanke mennesker med kun et tyndt lag fedt, har appelsin hud, så der er ikke så meget at gøre ved den. Desværre :/
15 år11. august 2009 kl. 21:17
Rov (slettet)
Hehe det er sandt, desværre, men til en vis grad kan man altså godt mindske det en hel del.
Som sagt har jeg virkelig kunne set forskel ved de øvelser, nok fordi de strammer op på en anden måde en konditionstræning og styrketræning, så man får en ekstra effekt kombineret.
Som sagt har jeg virkelig kunne set forskel ved de øvelser, nok fordi de strammer op på en anden måde en konditionstræning og styrketræning, så man får en ekstra effekt kombineret.
15 år12. august 2009 kl. 08:07
bruger slettet
Jeg håber da i hvert fald at øvelserne kan gøre en forskel for mig, men det kan kun tiden jo vise...
Jeg regner heller ikke med at kunne få det hele væk, men en forbedring ville bestemt gøre mig tilfreds.
Synes det er irriterende at endelig kunne passe sine gamle shorts og så alligevel ikke ville bruge dem fordi man helst ikke vil afsløre sin appelsinhud... hehe
Jeg regner heller ikke med at kunne få det hele væk, men en forbedring ville bestemt gøre mig tilfreds.
Synes det er irriterende at endelig kunne passe sine gamle shorts og så alligevel ikke ville bruge dem fordi man helst ikke vil afsløre sin appelsinhud... hehe
15 år15. august 2009 kl. 13:45
Marinne (slettet)
Jeg har en veninde som har haft stor gavn af bindevævsmassage. Det kunne måske være værd at prøve, når træning og sund mad ikke kan bidrage med mere forbedring? Jeg synes at have læst noget om, at det handler om blodcirkulation, så jeg skrubber min hud med en badebørste et par gange om ugen - jeg er 44 og har faktisk ikke vildt meget appelsinhud, selvom jeg har da har født børn og taget på/tabt en del kg.
15 år18. august 2009 kl. 14:28
Jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere indlægget...
Mit problem er som overskriften siger appelsinhud. Jeg er ikke overvægtig, men har nogle kraftige lår og en fyldig bagdel. Det gør mig ikke noget, så længe jeg kunne slippe af med den forbandede appelsinhud der fylder både lår og bagparti.
Jeg begyndte at løbe for nogle år siden, i den tro at så ville appelsinhuden forsvinde i løbet af nogle måneder, men nej. Nu er der gået 2-3 år og nu løber jeg hver dag mellem 5-10km og cykler mellem 30-60minutter på motionscykel bagefter. Alligevel har jeg masser af appelsinhud stadig. Jeg har tabt de overflødige kilo, men det virker bare som om det har forværret appelsinhuden næsten :-S
Er der nogen der kender nogle motionsformer som er specielt gode mod appelsinhud/cellulitis?
Eller kan det være min kost?
Min kostplan ser ud som følgende på en normal dag:
Morgenmad: 300g yoghurt (1,5%) + et stykke frugt
Frokost: 2 skiver fuldkornsrugbrød med f.eks 2 skiver kyllingepålæg på den ene og to skiver skinke på den anden. + 2 stk. frugt
Mellemmåltid: 2 stk. knækbrød + 1 gulerod eller 100g agurk
Aftensmad: 100-200g kød, kylling eller fisk + 2-300g blandede grønsager. 1-2 dage om ugen spiser jeg også to kartofler eller lidt ris.
Sen aften: 20g mørk chokolade
ca. to gange om ugen (fredag og lørdagsslik) spiser jeg også en pose slik på ca. 180g efter maden.