større numse af at cykle?

Du læser en tråd i debat > motion

større numse af at cykle?
Jeg har hørt en fugl synge om at cykling skulle give en større numse pga af muskler, hvilket jeg bestemt ikke ønsker. ´Ved dog ikke om jeg skal tro på denne teori eller ikke..

Er der nogen der kan hjælpe mig med at be - eller afkræfte dette??
15 år18. juli 2009 kl. 10:47
re: større numse af at cykle?
Jeg ved det jo ikke 100%, men jeg forestiller mig at hvis man går fra en meget utrænet mås til at få nogle muskler der, så kommer den vel til at fylde mere.
Tilgengæld har man så en mere veltrænet mås.
Hellere en fyldig veltrænet mås end en lille, flad hængerøv.
Eller måske er det bare mig der har det sådan...
15 år18. juli 2009 kl. 12:19
Jeg vil gerne prøve at give et svar.

Et gammelt sigende omkring muskler og fedt er at muskler fylder en 1/4 af hvad fedt fylder. Så hvis du tager tager et kilo på i muskler så fylder det jo ikke meget i forhold til fedtet. Dertil skal der rigtig meget til for at opbygge 1 kilo muskler. Og for hver gang du opbygger så meget smider du tilsvarende rigtig meget fedt.

Håber dette giver bare lidt af et svar. Jeg skal se om jeg ikke kan finde et link med mere konkret svar til dig.

15 år18. juli 2009 kl. 17:22
Ved ikke om dette giver lidt af svaret?

chrismacdonald.dk
15 år18. juli 2009 kl. 17:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });