løberknæ :-/

Du læser en tråd i debat > motion

løberknæ :-/
Efter at have løbet mindre og mindre de sidste 2 måneder og samtidig få mere og mere ondt i mine knæ. Måtte jeg i lørdags overgive mig og tage mine løbesko med til en "professionel"

De var for store, for stive og for dårlige. Ja ja hvad kan man få for 1200 :-(

Retfærdigvis skal det siges at jeg har tabt 15-20 kilo siden jeg købte dem, og at mine fødder er skrumpet fra 38 til 37 (sommetider 36) efter vægttabet på 40 kilo.....

Men hans mening var at min sko (Asics gel) var sportmasters standardsvar på overpronation (gør jeg MEGET) og at han får mange ind, som alligevel ikke kan bruge dem.

Nå men efter at prøve de 4 sko han kunne foreslå og konstatere at de enten gav for lidt støtte i svangen eller var for smalle til min fod. Endte jeg med en Nike sko, som dog svuppede en lille smule i hælen. Det problem blev løst med nye løbesokker, fordi mine egne var for glatte......

Jeg løb fredag og kunne næsten ikke gå lørdag (hvor jeg så overgav mig og købte nye sko) så nu glæder jeg mig til at komme ud og løbe i de nye. Han anbefalede at jeg løb, men at jeg skal stoppe så snart det gør ondt, så jeg krydser fingre for at der bare skulle nye sko til - kan jo læse på nettet at løberknæ kan tage flere år at slippe af med :-(
15 år20. april 2009 kl. 09:12
re: løberknæ :-/
Hej

Øv øv med løberknæene...

Det bliver spændende at høre hvordan det går med dine nye sko.

Må man spørge hvad du måtte give for sådan en omgang?
15 år20. april 2009 kl. 09:58
Jeg skal også ud og købe nogle nu her.. er der noget at anbefalde?
15 år20. april 2009 kl. 13:01
Hvornår var det du startede med at løbe? Jeg synes jeg husker en diskussion fra dengang?

Det er naturligvis lidt træls at sko ikke passer længere - men at tabe sig har også vist sig at være en ret dyr affære for mig. Ikke alene så skal man have byttet hele garderoben ud, men man køber også tøj for at se godt ud - og ikke bare for at kunne dække sin nøgenhed ;-)

Jeg glæder mig til at høre hvordan det går - om det hjælper med nye sko!
15 år20. april 2009 kl. 15:14
Jeg er også ret sikker på jeg skal have købt nogle løbesko. Dog er jeg kun 15, men jeg vil ikke skade hverken mine fødder eller mine knæ. Er der en butik eller en kæde du kan anbefale?

Er der i øvrigt nogen der kender til volleyball sko også? Fordi sidst jeg var i Danmark kunne man ikke få dem og jeg måtte nøjdes med støddæmpende sko. Jeg havde ellers fået købt de bedste volleyball sko i New York men de blev desværre stjålet. Dem jeg fik i Danmark var også gode men jeg tror virkelig de er ved at være slidt. Jeg har efterhånden trådt svangen i stykker.
15 år20. april 2009 kl. 15:17
Kaiser Sport eller Marathon Sport! Men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor i landet du er fra.

Susan
15 år20. april 2009 kl. 20:51
Hej, jeg løber selv 3 gange om ugen og har 3 par sko, jeg veksler med, Jeg er blevet opereret i højre knæ og har slidgigt i begge knæ, så det er meget vigtigt, at mine sko fungerer optimalt.

Man siger at det ikke er godt altid at løbe i det samme par sko, da det stødabsoberende materiale ikke får tid til at restituere imellem løbene. Jeg har lige købt et par nye løbesko. De var ok i pris, men jeg fik lavet en løbetest, hvor man filmede min løbestil, så man inden jeg købte skoen kunne se virkningen. Jeg overpronere også. Man kan evt. tage sine gl. løbesko med ned i forretningen, så man kan blive testet med de gl. først og så dernæst de nye.
Anni

15 år21. april 2009 kl. 13:03
Ja, løberknæ skal man ikke joke med. Hvis du skulle vætre så uheldig at få problemer med det igen, så kan jeg anbefale nogle gode videoer på youtube - se:
https://www.youtube.com/watch?v=nCm14LdHS1Q
Eller denne på engelsk
https://www.youtube.com/watch?v=LDhKVtkfnsg
Du kan evt også læse denne artikel som også indeholder mange videoer og øvelser
https://bookanaut.com/dk/loeberknae/
Håber at du er kommet dig over dine problemer, da det jo er altid siden du skrev indlægget:-)
8 år14. september 2016 kl. 15:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });