#2 af Suuus (slettet)
Dum ide:-)
Du læser en tråd i debat > motionSuuus (slettet)
re: Dum ide:-)
Tillykke med din fornyet energi :) Det er skønt.
Men ja du har begået en af begynder fejlene, - det er rarest af dyrke motion ca 2 timer efter et måltid for at undgå opkast og minimere sidestik, og når du er færædig med træning er det optimalt af spise inden 30 min efter endt træning for at få fyldt dine depoter op, bare en banan fx. så du får opbygget muskler istedet for at tabe muskler.
Mht. til at være overvægtigt og sund jeg er helt enig med dig, man kan sagtens være 10 kg for tung og have en rigigt god kondi og være sund i forhold til en normal vægtigt som er inaktiv - det er godt for hjertet og blodomløbet af få pulsen op.
Men ja du har begået en af begynder fejlene, - det er rarest af dyrke motion ca 2 timer efter et måltid for at undgå opkast og minimere sidestik, og når du er færædig med træning er det optimalt af spise inden 30 min efter endt træning for at få fyldt dine depoter op, bare en banan fx. så du får opbygget muskler istedet for at tabe muskler.
Mht. til at være overvægtigt og sund jeg er helt enig med dig, man kan sagtens være 10 kg for tung og have en rigigt god kondi og være sund i forhold til en normal vægtigt som er inaktiv - det er godt for hjertet og blodomløbet af få pulsen op.
15 år29. marts 2009 kl. 10:52
sunk (slettet)
Lige efter du har spist reagerer kroppen ved at sætte pulsen lidt op og forøge blodtilførslen til mave-tarmsystem. Hvis du så yderligere kræver af kroppen at den skal yde en masse fysisk, går det galt. Vent en times tid eller to fra du har spist til du dyrker motion. (det kommer self. an på hvor meget du har spist)
Du har helt bestemt ret i, at det er sundere at veje lidt for meget og være aktiv, and at være tynd og inaktiv. Husk på, at BMI kun er et vejledende gennemsnit. Jeg er selv bygget sådan at jeg aldrig har været længere nede i BMI end 24-25 - muskler vejer også :)
Du har helt bestemt ret i, at det er sundere at veje lidt for meget og være aktiv, and at være tynd og inaktiv. Husk på, at BMI kun er et vejledende gennemsnit. Jeg er selv bygget sådan at jeg aldrig har været længere nede i BMI end 24-25 - muskler vejer også :)
15 år29. marts 2009 kl. 15:58
mulemba (slettet)
Ganske rigtigt. Professor Bente Klarlund Pedersen har netop skrevet en artikel med titlen: Hellere Fed og Fit end Tynd og Tam. Hun er forfatter til en hel del bøger om motion på alle niveauer og til alle aldre. Værd og interessant at læse. :)
15 år6. maj 2009 kl. 14:04
emmaisego (slettet)
Har du læst Cosmopolitan? - In case du har det til at ligge eller veninder har: Læs den artikel om at være "tyndfed" - eller den nye spiseforstyrrelse som den bliver kaldt.
Man kan sagtens have en BMI på 18,5 og stadig være fed i den forstand, at man har meget fedt omkring sine organer - og det er usundt!!
De har brugt to eksempler og faktisk så er hende der vejer mest tyndest.. Ihvertfald er hendes krop klart sundest.
Man kan sagtens have en BMI på 18,5 og stadig være fed i den forstand, at man har meget fedt omkring sine organer - og det er usundt!!
De har brugt to eksempler og faktisk så er hende der vejer mest tyndest.. Ihvertfald er hendes krop klart sundest.
15 år7. maj 2009 kl. 12:52
I øvrigt bliver jeg tit mødt med bemærkningen, at jeg da vidst er i god form, bare fordi jeg ikke vejer 10 kg for meget. Det virker som en holdning mange har.... at jo mindre du vejer jo sundere er du! Jeg tror at det er sundere at være aktiv og veje 10 kg for meget, end at være fuldstændig inaktiv, og have et normalt BMI. Er der helt galt forstået??
Nå men efter at jeg i 4 uger har undlagt alt det søde farlige stads, har jeg nu overskud, er frisk, meeeget tålmodig med mine børn, og har mere mod på livet:-)