aktivitets niveau??

Du læser en tråd i debat > motion

aktivitets niveau??
Jeg har lidt svært ved begrebet aktivitetsniveau!

Fx min dag igår tog jeg en skridt tæller på for at se lidt på hvad der skal til.

Jeg arbejder som bygningsmaler og var på arbejde fra 7-12

Igår fik jeg den op på 12500 skridt, og gik kun med den når jeg var udenfor hjemme og tog den af ved 5 tiden. Derud over var jeg i motionscenter hvor jeg cyklede 40 min, løb 15(9,4 km/t) og gik lidt imellem løb ca. 7 min.(6,2km/t)

Idag har jeg været til en times spinning og skal ud at ride en lille tur i eftermiddag. Skridttælleren er kun på 2600 skridt indtil nu, så den kommer nok kun op på en 5000 idag.

Men mit spm er skal man helst gå 10000 skridt hver dag og så dyrke motion(cardio/styrketræning) derud over eller kan ens motion regnes ind i de 10000 skridt?
15 år21. marts 2009 kl. 13:35
re: aktivitets niveau??
mig igen. Kom til at se at jeg havde kigget på km istedet for skridt idag og er på 5000 skridt stedet for 2600 :-)
15 år21. marts 2009 kl. 13:42
re: aktivitets niveau??
10.000 skridt og så motion ud over, hvis du vil tabe dig. Når du så når din målvægt, så burde det være nok (set fra et sundhedsperspektiv) at holde fast i de 10.000 skridt.

Men det lyder da som om du er fint aktiv, når du kommer op på 12500 :)
15 år22. marts 2009 kl. 09:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });