Løb udendørs
Du læser en tråd i debat > motionveile
re: Løb udendørs
Hej Champignon
Jeg løber også udendørs. mht. kulden fryser jeg altid (ret meget) de første 15-20 min. så går det helt over. Jeg løber med hue og handsker.
Jeg har slet ikke tænkt på at luften er meget kold at indånde .....? men det kan godt være ret ubehageligt i kinderne.
Jeg plejer så vidt muligt at planlægge turen så jeg løber ud i modvind og hjem i medvind (kan være ret udmattende at løbe hjem i modvind) men når det er meget koldt og blæsende, gør jeg det omvendt, så jeg er godt varm inden jeg skal til at løbe imod vinden.
Jeg løber også udendørs. mht. kulden fryser jeg altid (ret meget) de første 15-20 min. så går det helt over. Jeg løber med hue og handsker.
Jeg har slet ikke tænkt på at luften er meget kold at indånde .....? men det kan godt være ret ubehageligt i kinderne.
Jeg plejer så vidt muligt at planlægge turen så jeg løber ud i modvind og hjem i medvind (kan være ret udmattende at løbe hjem i modvind) men når det er meget koldt og blæsende, gør jeg det omvendt, så jeg er godt varm inden jeg skal til at løbe imod vinden.
15 år16. februar 2009 kl. 14:17
veile
nåh ja. Ved at der er et 24 timers løb i Viborg. Vist nok først på sommeren. Prøv at søge på "avis maraton"
15 år16. februar 2009 kl. 14:18
bruger slettet
Det lyder faktisk interessant...
Tak :)
Tak :)
15 år16. februar 2009 kl. 18:10
Jeg er netop begyndt at løbe udendørs, da mit fitnessabonnement blev lidt for dyrt. Det trives jeg godt med, og synes faktisk at det er meget mere spændende at løbe ude i naturen og er allerede blevet meget gladere for at løbe.
Men.. Det er jo superkoldt! Alligevel ser jeg masser af andre løbere som ikke ser ud til at have problemer med kulden...
Det er ikke så meget om kroppen, men i ansigtet og ned gennem halsen når man trækker vejret i den kolde luft. Hvad gør i for at undgå det?
Endnu en ting; ultraløb... Dér hvor man løber i 24-48 timer i træk... Er der nogen der kender til det? Nogen der har prøvet det eller ved hvor der arrangeres den slags?