#2 af Superwoman
Gode råd til motion når man er skadet
Du læser en tråd i debat > motionSuperwoman
re: Gode råd til motion når man er skadet
Tag det ikke ilde op men jeg synes faktisk det er bedre at du stiller det spørgsmål til en fysioterapeut eller muligvis til en læge(er ikke helt sikker på hvormeget fokus de har på det). De er meget bedre rustet til at kunne håndtere den slags spørgsmål og de ved jo en masse om anatomi.
Den eneste grund til at jeg siger det, er at det ville være så ærgeligt om din skade skulle gå hen og blive permanent. Jeg kender et par der har smadrede knæ (pga af hårdt opslidende arbejde) og det er bare så vigtigt at passe godt på dem(knæene).
Men jeg skal da ikke udelukke at der er nogen her på madital der har viden omkring det. Det er bare virkeligt skidt om du skulle gå hen og få det værre.
Iøvrigt mener jeg nu godt at man kan tabe sig blot ved hjælp af kosten - jeg har selv gjort det for jeg har en kronisk sygdom der gør at jeg ikke er i stand til at dyrke nogen form for hård motion. Jeg tabte 10 kg udelukkende ved hjælp af kosten for 1½ år siden. Jeg synes også jeg har hørt om andre herinde der også udelukkende taber sig med kosten. Selvfølgeligt er det nok nemmere med motion da man ellers skal passe meget på kalorierne - men det kan godt lade sig gøre.
Den eneste grund til at jeg siger det, er at det ville være så ærgeligt om din skade skulle gå hen og blive permanent. Jeg kender et par der har smadrede knæ (pga af hårdt opslidende arbejde) og det er bare så vigtigt at passe godt på dem(knæene).
Men jeg skal da ikke udelukke at der er nogen her på madital der har viden omkring det. Det er bare virkeligt skidt om du skulle gå hen og få det værre.
Iøvrigt mener jeg nu godt at man kan tabe sig blot ved hjælp af kosten - jeg har selv gjort det for jeg har en kronisk sygdom der gør at jeg ikke er i stand til at dyrke nogen form for hård motion. Jeg tabte 10 kg udelukkende ved hjælp af kosten for 1½ år siden. Jeg synes også jeg har hørt om andre herinde der også udelukkende taber sig med kosten. Selvfølgeligt er det nok nemmere med motion da man ellers skal passe meget på kalorierne - men det kan godt lade sig gøre.
15 år8. januar 2009 kl. 15:44
Esti91 (slettet)
Jeg har dårlige knæ, som jeg bøvler rigtig meget med i øjeblikket, dog er jeg ikke blevet opereret.
Jeg har været ved fysioterapeut og fået en god snak om, hvad jeg må og ikke må lave.
Du kan lave styrkeøvelser for mave og arme, det giver måske ikke så meget, men større muskelmasse=højere forbrænding.
Jeg må svømme og cykle, da det ikke belaster knæene så meget, men jeg synes, du skal forhøre dig ved lægen eller fysioterapeuten, så du ved præcis hvad du må og ikke må:)
Ellers skal du fokusere endnu mere på din kost. Det kan også være "sjovt" eksperimenter lidt med det sunde mad, så kommer du hurtigt frem til noget lækkert:) Tænk på noget andet end "jeg kan ikke dyrke motion." Jeg kender det alt for godt og ved hvor frustrerende det er, men du må tænke på, hvad der er bedst i det lange løb.
Pøj pøj med vægttabet.
Jeg har været ved fysioterapeut og fået en god snak om, hvad jeg må og ikke må lave.
Du kan lave styrkeøvelser for mave og arme, det giver måske ikke så meget, men større muskelmasse=højere forbrænding.
Jeg må svømme og cykle, da det ikke belaster knæene så meget, men jeg synes, du skal forhøre dig ved lægen eller fysioterapeuten, så du ved præcis hvad du må og ikke må:)
Ellers skal du fokusere endnu mere på din kost. Det kan også være "sjovt" eksperimenter lidt med det sunde mad, så kommer du hurtigt frem til noget lækkert:) Tænk på noget andet end "jeg kan ikke dyrke motion." Jeg kender det alt for godt og ved hvor frustrerende det er, men du må tænke på, hvad der er bedst i det lange løb.
Pøj pøj med vægttabet.
15 år8. januar 2009 kl. 16:17
bruger slettet
Svøm :D Min veninde er også opereret i knæet og skal derfor svømme :)
15 år14. januar 2009 kl. 17:13
Diddl (slettet)
hejsa.
Jeg er ikke skadet, men har bare et generalt dårligt helbred.
Jeg har via det lokale motionscenter, fået lagt et træningsprogram af en fysioterapeut, hvor jeg starter lengsomt op ( meget langsomt ).
Det er især min knæ som volder problemer, men hun har virkelig taget forbehold for alle min skavanker.
Jeg har nu trænet i ca. 14 dage og det går fremad, langsomt men sikkert.
Måske det også var en mulighed for dig ?
Mvh.
Diddl.
Jeg er ikke skadet, men har bare et generalt dårligt helbred.
Jeg har via det lokale motionscenter, fået lagt et træningsprogram af en fysioterapeut, hvor jeg starter lengsomt op ( meget langsomt ).
Det er især min knæ som volder problemer, men hun har virkelig taget forbehold for alle min skavanker.
Jeg har nu trænet i ca. 14 dage og det går fremad, langsomt men sikkert.
Måske det også var en mulighed for dig ?
Mvh.
Diddl.
15 år27. januar 2009 kl. 07:33
Jeg er en pige på 22 år og har bestemt mig for at jeg vil tabe 11 kg da jeg i løbet af det sidste år har taget 6 kg på. Jeg har langt min kost om så jeg spiser sundt, mit problem er at jeg i september 2008 blev opereret i knæet for en meniskskade. der har derefter været en del komplikationer som følge af operationen. mit problem er nu hvordan jeg får nok motion til at jeg kan tabe mig. Er der nogen af jer der har nogle gode råd til hvilken motionsform jeg ville kunne lave uden at skade og overbelaste mit knæ. Jeg har stadig stærke smerter i knæet hver dag bare jeg går på det og det hæver stadig meget hver dag.
Jeg er virkelig motiveret denne gang til at dette vægttab skal lykkes jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få den motion som er nødvendigt for at man taber sig.
Jeg håber der er nogen der har nogle gode råd....