Temperatur og motion?

Du læser en tråd i debat > motion

Temperatur og motion?
Hvor meget har temperaturen omkring én af gøre med hvor mange kalorier man forbrænder når man motionerer? Er det det samme, eller forbrænder man mere eller mindre, hvis der er koldt eller varmt?
15 år6. januar 2009 kl. 16:37
re: Temperatur og motion?
man forbrænder flere kalorier når man fryser, end når man har det 'tilpas' :)
15 år6. januar 2009 kl. 18:08
ja men også under motion? Er det ikke bare generelt???
Sqzee kan du ikke uddybe dit spørgsmål lidt?
15 år6. januar 2009 kl. 22:13
Altså jeg bor i Tanzania, og her er rimelig varmt i øjeblikket. Jeg dyrker mest motion udenfor hvor der er omkring 28-30 grader måske... Jeg ville bare vide om jeg brænder ligeså mange kalorier som jeg ville i Danmark.
15 år10. januar 2009 kl. 11:56
Uden at vide noget, så vil jeg tro at vores basis-stofskifte er lidt højere når det er koldt. Men når man først er varm fra motionen, så tror jeg ikke det gør nogen forskel.

Der er i øvrigt også lidt mere tyngekraft tættere på ækvator (fordi jorden ikke er kuglerund, den er lidt tykkere omkring ækvator pga rotationen) - men jeg tror ikke det i praksis betyder noget for forbrug af kalorier ;-)
15 år12. januar 2009 kl. 08:55
Ok, mange tak. Det er bare fordi jeg plejer at måle hvor hård motionen er med hvor meget jeg sveder, men jeg sveder jo helt vildt her!
15 år12. januar 2009 kl. 11:39
Hvis det virkelig går dig på synes jeg du skal investere i et pulsur eller lignende... Jeg tror heller ikke ligesom Iakob at der er den store forskel..
15 år12. januar 2009 kl. 21:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });