Non-respond - gruppen der ikke taber sig trods motion

Du læser en tråd i debat > motion

Non-respond - gruppen der ikke taber sig trods motion
Her er en kort artikel om emnet: fpn.dk

Der var også en artikel på iforms hjemmeside for nyligt.

Da jeg læste det, så kunne jeg godt genkende nogle af mønstrene. Især den med at man slapper lidt mere af bagefter. Også selvom jeg nok ikke er non-responder, så var der da noget at tænke over.
15 år4. januar 2009 kl. 09:21
re: Non-respond - gruppen der ikke taber sig trods motion
Ja jeg kan da selvfølgeligt godt se det. Men "vægten går op" det er bare et lidt tomt udtryk - altså hvad er det der går op? For muskler vejer jo mere end fedt - så man kan sagtens tabe fedt og få udviklet sine muskler og det kan jo ikke nødvendigvis ses på vægten - det kan mere ses på kroppen i spejlet og med målebåndet. Og nogle mennesker udvikler ret hurtigt muskler - jeg er selv een af dem - derfor prøver jeg mere at tabe mig med kost og lidt let motion, og ikke i et træninscenter. Er det mon det artiklen skriver om? Det bliver aldrig rigtigt forklaret.
Men jeg kan sagtens fælge den der med at belønne sig selv med kalorier efter træning - ja man skal jo nærmest bare drikke en cocio så har kalorietabet været for ingenting :-( ævbæv.
15 år4. januar 2009 kl. 09:41
re: Non-respond - gruppen der ikke taber sig trods motion
Jeg har læst om non-respond-folk i en artikel på iform - og det er ikke den øgede muskelmasse der tales om - men det manglende fedttab. Det ses også tydeligt ud af de ting som de angiver som grunden: belønning i form af mere mad og mere tid på sofaen. Større sult som gør at man spiser mere. Etc etc.
15 år4. januar 2009 kl. 20:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });