Motion, og vægttab?

Du læser en tråd i debat > motion

Motion, og vægttab?
Hej,Jeg har ikke lavet motion i rigtig lang tid, har tabt mig ved at indtage mindre kcal. Men hvis jeg begynder at dyrke motion, kan vægten ikke stige lidt. da jeg opbygger muskler.? Jeg ved at man skal tage sine cm mål i stedet, men vil blive meget ked af det. Hvis vægten viser stigning. Pga. motionen.
Og vil den blive ved med at stige. Eller at jeg taber mindre end det jeg burde. I forhold til indtagelsen af kcal.?

Knus Chriistine
15 år2. januar 2009 kl. 21:20
re: Motion, og vægttab?
Det er ikke sikkert - men måske ja.
Hvis du opbygger muskler vil de højst sansynligt veje mere end dit fedt, men til gengæld forbrænder din krop mange flere kalorier, og det resultere i at du taber fedt. Og det er sådan set det vi alle stræber efter.

15 år3. januar 2009 kl. 01:30
Ja hvis du begynder at dyrke meget motion er det sandsynligt at din vægt tab går i stå eller begynder at gå modsatte vej - i hvert fald i et stykke tid. Tilgengæld får du en mere tonet krop der ser pænere ud. Rent kilomæssigt sker der måske ikke rigtigt noget men du vil kunne mærke det på tøjet som nok begynder at sidde bedre.
15 år4. januar 2009 kl. 13:43
Man skal altså træne ret meget for at det tydeligt kan ses på vægten med henblik på opbygning af muskler.
15 år5. januar 2009 kl. 01:16
Jeg kunne ikke se noget på vægten, da jeg begyndte at motionere, men du skal da være forberedet på at der kan ske noget. Specielt hvis du dyrker udholdenhedstræning.
15 år7. januar 2009 kl. 12:21
Træner 4-5 gange om ugen både cadio og vægtløftning.
Min vægt har været det samme ca: 100kg men min mave, og bryst er blevet mindre. Men lår og arme er blevet markeret.
Hellere en sund og tung krop, end en tung og usund krop.
15 år8. januar 2009 kl. 11:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });