Motion i uge 45

Du læser en tråd i debat > motion

Motion i uge 45
Det er første gang jeg laver en plan over det motion jeg skal lave for en uge. Jeg håber jeg kan overholde det, og at det passer med tid osv.

Mandag: jogging/løb/gang - ca. 3 km
Tirsdag: måske dans (det er usikkert at undervisning bliver til noget)
Onsdag: intet bestemt
Torsdag: jogging/løb/gang - ca. 3 km
Fredag: intet bestemt.

Jeg har planer om at melde mig til et fitness center.
Hvad for nogle øvelser kan jeg lave for at tabe mig, og få en flad mave, og reducere mine "håndtag"?
Og hvor tit skal jeg gøre det?
16 år2. november 2008 kl. 17:01
re: Motion i uge 45
Det er desværre umuligt at punktslanke med træning.
Du forbrænder flest kalorier umiddelbart med kredsløbstræning MEN ved styrketræning opbygger du muskler- musklerne kræver mere energi- ergo stiger din forbrænding i takt med muskelopbygningen, og dette tages der ikke højde for i diverse tabeller om kalorieforbrænding v. sport. Hmm men hvad kan du lide at lave af sport? Tror mere det er det der er spørgsmålet, for i sidste ende vil det meste give et flot resultat. Nu kan jeg se du danser, og der er både ballet og moderne, samt salsa og andre latin amerikanske inspirerede danse gode for mavemuskulaturen, hvis man ønsker at få en flad mave. Ganske simpelt fordi man arbejder med og styrker "centeret" - de indre mavemuskler. En dans som ragga og lignende afrikanske danse er også godt til det formål. Fortæl om dine overvejelser med det, kan sagtens guide...

Min plan for denne uge hedder:
mandag: NIA, der er en blanding af jazz/moderne, kampsport og yoga
tirsdag: Funk
onsdag: Evt. salsa?? - skal lige mærke efter
torsdag: 2 timers salsa
fredag: Evt. step?? -skal lige mærke efter
Lørdag: NIA
Søndag: 2 timers salsa

Hvis jeg tager step fredag, bør jeg nok ikke tage NIA lørdag.
16 år2. november 2008 kl. 19:50
Læste lige (i den nye iform tror jeg det var) at topmave og håndtag kan skyldes for mange af de hvide kulhydrater.
Som jeg forstod det, var det slet ikke fedt, men væske, og det ville derfor hurtigt forsvinde hvis man ændrede sin kost til at spise mere groft.
16 år3. november 2008 kl. 15:44
Min motionsplan for denne uge ser således ud

Mandag - spinning 45 min
Tirsdag - fri
Onsdag - pump 60 min
Torsdag - spinning 45 min
Fredag - spinning 45 min
Lørdag - evt. pump og spinning
Søndag - fri

Jeg får gæster det meste af weekenden, så skal lige overveje om jeg kan stikke af lørdag formiddag :-)
16 år4. november 2008 kl. 18:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });