Motion med et nyt formål

Du læser en tråd i debat > motion

Motion med et nyt formål
Jeg er begyndt på en lidt ny form for motion. Ja ja okay - det er bare løb. Men i stedet for at løbe på et løbebånd i firmaets kælder løber jeg nu ude i det danske land. Men ikke nogen fast rute. Lad mig forklare...

Jeg har i morgengave af min kære mand fået en GPS til geocaching. Og det er blevet min nye hobby. Det handler om at finde skjulte skatte rundt omkring i landet - ja faktisk ligger de i hele verden, men jeg starter lige med DK. Jeg udså mig en cache, som de hedder - altså en skat og så kørte jeg til en parkeringsplads 2 km fra cachen. Og så tog jeg min GPS i hånden og så løb jeg ellers i retning af skatten. Fandt skatten og loggede mit besøg og løb tilbage til bilen. Så nu har jeg fundet 9 caches i alt og min løbetur her til morgen havde et formål. Fantastisk.

Hvis der er nogle der vil læse mere om den hyggelige hobby, som i øvrigt også kan dyrkes bare som gåture med familien, så kig ind på geocaching.dk.
16 år30. september 2008 kl. 13:09
re: Motion med et nyt formål
Heiii Karina
Det lyder super lækkert! :)

Jeg synes geocaching ser spændende ud, og har været derinde og lure før. Men synes det ser ret indviklet ud... :(

Har du et par gode råd for en TOTAL nybegynder? ? er der et net-sted med god introduktion?
16 år30. september 2008 kl. 21:21
Det lyder fedt! Kan man også cykle rundt til stederne?
16 år30. september 2008 kl. 22:27
På geocaching.dk er der en masse artikler omkring geocaching også for nybegyndere. Cachene ligger spredt over hele Danmark og tit med et formål at vise en god dansk perle frem :-) Man kan som regel køre til ret tæt på cachen og så gå det sidste stykke. Så man kan selvfølgelig også cykle, men for det meste nok ikke det sidste stykke og så slipper man måske hurtigt op for caches der ligger i cykelafstand fra hjemmet selvom der selvfølgelig er mange i Danmark.

Hmmm mit bedste råd vil næsten være at finde nogle som har en rigtig håndholdt GPS beregnet til geocaching. Jeg prøvede en enkelt dag at tage på geocaching med nogle spejdere med en GPS til bilen. Det er altså bare ikke så godt og nøjagtigt. Den GPS jeg har fået er så smart at man kan tilslutte den til computeren og så kan man på hjemmesiden klikke ind på de skatte man gerne vil finde og klikke "Send til GPS" - så sender den både koordinater og beskrivelse til GPS'en. DET er smart. Med en til bilen skal man selv taste koordinater ind og printe beskrivelsen hvis man skal bruge den.

Når man vælger en cache skal man være opmærksom på typen. Der findes almindelige caches og så findes der multicaches. Multi handler om at man får koordinater til et sted, hvor man så typisk skal tælle et eller andet og det tal man så får skal sættes ind i en formel, som givet et nyt sæt koordinater og til sidst kommer man frem til de koordinater som viser hen til skatten. Multicaches er meget hyggelige men man skal lige vide det så man ikke leder efter en skat på de første koordinater.

Der findes også nogle virtuelle caches og webcam caches - det har jeg faktisk ikke helt styr på endnu hvad det er. Men det får jeg forhåbentlig.

I må endelig spørge hvis der er mere I gerne vil vide - noget jeg skal forklare mere. Men bare lige husk at jeg også stadig er ganske ny. Jeg har kun fundet 9 caches + 2 med et hold venner.
16 år1. oktober 2008 kl. 08:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });