AV AV AV...

Du læser en tråd i debat > motion

AV AV AV...
*SNØFT* Jeg er græde færdig...
Jeg har ondt i tæerne. Ja, I hørte rigtigt – tæerne! For 1 mdr. siden havde jeg et par gange oplevet at have ondt i tæerne, men tænkte at det var nogle dårlige sko jeg havde haft på el. lign.

Men nu er det så godt som konstant! :( Det er en kombination af at de ligesom sover, og specielt højre stikker og og øv. Det er en følelse af at de skal "sige knæk" og så gøre de i det hele taget ondt! :(

Jeg tager til zoneterapi på fredag, så jeg må klare mig med lidt cykling (det gik nogenlunde i går) samt mave/rygøvelser mv.

ØV jeg savner mine løbeture...
Øv jeg er bange for at det ikke går væk med det samme...
16 år23. september 2008 kl. 21:34
re: AV AV AV...
Hej Helle,
Jeg kan selvfoelgelig ikke give en ordentlig forklaring, men proev lige at overveje at snakke med laegen om en evt diskus prolaps - den kan sidde og trykke på iskias nerven ned til foden og derved give "forskubbede" smerter. Især når du siger de ligesom sover, får jeg mistanke i den retning - det har jeg selv oplevet til det punkt at jeg havde problemer med at gå. Forhåbentlig tager jeg fejl, men det er da værd at undersøge - du kan finde en del info på nettet.
Mvh Lone
16 år24. september 2008 kl. 12:16
Tal lomm... Håber virkelig ikke det er så alvorlig, men tror jeg følger op på dit råd!
16 år26. september 2008 kl. 08:25
Hvordan går det med foden ? Har du snakket med lægen ?
16 år29. september 2008 kl. 11:23
Jeg holder hvile og har været ved zoneterapeut.
Det hjælper! :)
Jeg svaner mine løbeture og nyder langt fra gulvøvelserne... :(
Er lidt i vildrede og bange for at vægttabet går i stå.

SUK...
16 år30. september 2008 kl. 21:14
Hej Helle

Du kan sagtens tabe dig uden motion, men det er klart at motionen har givet et lille ekstra forbrug af kalorier hver dag, som du så skal kompensere for ved at spise lidt mindre. Reelt synes jeg nu ikke at løbeturene forbrænder vildt meget, fordi vi ikke løber så længe endnu.

Når det er sagt er det jo også vigtigt at vedligholde eller opbygge muskelmassen imens man taber sig, så man skal heller ikke bare "sætte sig"

Kan du holde til at cykle ? Jeg spør' fordi jeg går i motionscenter en gang om ugen og her "løber" jeg på crosstraineren som nærmest er en stående cykel, som dog kræver betydeligt bedre kondition og flere benmuskler. Selv om jeg nu næsten kun løber om søndagen (og er i motionscenter tirsdag) kan jeg mærke at min løbeform forbedres næsten eksplosivt. Så hvis du kan er det måske en måde at vedligeholde løbeformen......

Ellers kan du sagtens forbrænde en masse kalorier på en motionscykel :-)

Se det som en sten på vejen, du må finde en vej udenom !
16 år1. oktober 2008 kl. 08:42
Hej Velle.
Jeg har været i motionscenter på et motionshold for overvægtige i sommers. Det var ok og der prøvede jeg crosstræneren - puha den er hård!!!!!! Jeg håber at starte på lignende hold til januar igen! :)

Jeg nyder ikke at cykle som jeg gør ved at løbe, og det bliver i guds fri natur for at jeg kan lide det! :) Så det gør jeg lidt i for tiden, men ikke meget da det også gør ondt!

Synes at mine fødder er ved at komme sig, så det er rart! :)

Nu ved jeg bare ikke om jeg kan risikere at begynde stille på løbeprogrammet igen?!

Jeg tror, at det er meget forskelligt, hvor meget man får ud af at løbe. Der er vi alle forskellige tror jeg... Jeg får meget ud af at løbe, konditionsmæssigt men også muskler – jeg kan se det på mine ben og specilt ankler. Men ok, jeg vejer også 120 kg. :)

Tak for dine ord. De er taget med i mine tanker! ;)
16 år6. oktober 2008 kl. 20:19
Hej igen

Har læst et sted at man forbrænder ca. 1 kcal pr kg x Km uanset om man går eller løber, men at man ved løb bygger muskler og styrker kredsløb og derfor har øget forbrænding hele døgnet.

Så det er klart at du med 120Kg forbrænder en del også på små ture :-)

Ja crosstraineren er lidt barsk, men det hjælper efter et par gange når man lige finder en passende teknik og får bygget nogle nye muskler. Det er åbenbart ikke helt de samme muskler som til løb.
16 år7. oktober 2008 kl. 22:08
Ang. crosstraineren så var det tydeligt at mærke, at der bruges mange muskler, som man ikke anede eksisterede. Men mon ikke jeg også stifter bekendtskab med den til januar igen?!?! ;)

Det er slut med løb for mit vedkommende :( det bliver bedre og bedre i mine fødder, men er ikke super godt endnu. Så jeg tror jeg vil prøve at komme til at holde af cykelturene... Så må løb komme på tale igen når jeg har smidt flere kilo. SNØFT
16 år11. oktober 2008 kl. 23:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });