Jeg frygter nedgang i motionen...

Du læser en tråd i debat > motion

Jeg frygter nedgang i motionen...
Har haft en måned "fri" imens min yngste datter har haft indkøring i vuggestuen, så der har jeg haft rig mulighed for at motionere. Har morgensvømmet hver anden morgen og cyklet 12 km. om dagen i gennemsnit. Det har virket (sammen med den sunde kost selvfølgelig), for jeg har tabt 3 kilo de sidste par uger.

Nu begynder mit studie igen på mandag, og jeg skal tidligt afsted om morgenen, er sent hjemme, skal hente unger og lave mad. Min kæreste arbejder om aftenen, så der kan jeg ikke komme afsted.

Jeg kan pga. fod-problemer ikke dyrke sport/motion hvor der bliver lagt vægt "på" fødderne, så svømning og cykling har været ideelt. Før jeg fik børn roede jeg kajak, men det er desværre lidt for tidskrævende nu.

Ved ikke hvorfor jeg skriver dette indlæg - måske for at holde mig selv op på, at jeg skal få puttet motion ind på de tidspunkter der forhåbentligt bliver mulighed for. Jeg læser med i de andre motions-tråde, for at se hvordan I strukturere jeres motion og håber jeg kan få det hele til at gå op i en højere enhed.

Tak fordi du læste med!
16 år29. august 2008 kl. 20:30
re: Jeg frygter nedgang i motionen...
Jeg kan sandlig godt følge dig.. men ak og ve.. du bliver nødt til at planlægge dig til tiden. Du bliver nødt til at afsætte tid. Hvis man bare skal putte det ind, så bliver det meget sværere at få det gjort.

Jeg har lidt samme problem selv. Hele sommeren har jeg kunnet komme op kl 6 og dvs på mine løbedage har jeg planlagt med at få en løbetur der, mens familien sover deres morgerlur. Men nu vågner jeg ikke kl 6 af mig selv mere - og så ryger løbeturen.

Jeg skal have fundet et andet tidspunkt, hvilket ikke er nemt fordi vore dage er helt udfyldt og når aften kommer er jeg simpelthen for udmattet.

Men som sagt.. motion skal der til - og den skal du skemasætte så familien tager hensyn til det som de vil tage hensyn til at din mand skal til klarinet-time onsdag og fredag eftermiddag. Det skal have en prioritet.
16 år29. august 2008 kl. 21:40
Halløj :)
Det der "redder" mig er, at jeg cykler til / fra arbejde (6,5km hver vej)
Det tager ikke væsentlig længere tid end med det offentlige, så tiden betyder ikke det store...

Skal ærligt indrømme, at jeg ikke ejer en bil, så den mulighed er der ligesom ikke....

Kan du ikke cykle til skole?

Tillykke med de første 3 kg - godt gået :)
16 år30. august 2008 kl. 13:44
Du har nok ret, lakob, at motionen skal være planlagt, lige som maden, for at det lykkedes. Vil tage den første uge på studiet, og se hvor jeg kan presse noget fast ugentligt motion ind.

Desværre er der 25 km. til mit studie, Kaktus, så der er ikke tid nok til at cykle frem og tilbage - det kunne ellers være fedt nok, da jeg er ret glad for at cykle. Vi har heller ikke bil, så cykler til og fra toget, og henter begge unger i cykeltrailer hver dag. Men det bliver kun til 6 km. om dagen i alt, men jeg må se om jeg kan tage revance i weekenden. Eller få tid til svømning, hvilket også giver 6 km. mere på cyklen derud og hjem.

Tak for svar (og ros)!
16 år30. august 2008 kl. 22:24
nu ved jeg jo ikke hvad du studerer...men...

Jeg er selv lærerstuderende, og på mit uddannelssted er der et fitnesscenter - godt nok primitivt, men det virker jo alligevel. Jeg sørger for at ( i teorien ihvertfald) at lægge lidt motion ind før eller efter lektionerne starter/slutter... imorgen f.eks skal jeg først møde kl 11.30, men tager 1,5 times træning inden.
16 år2. september 2008 kl. 18:04
Det er faktisk gået helt okay med motionen...
Vi plejer at have undervisning fra kl. 9-16, men vi har her i den første uge haft programundervisning (computer), og har fået fri 14.30 et par dage. Så jeg har fået svømmet 2 gange inden jeg har hentet ungerne, og håber så på en gang i weekenden, så jeg når de 3 gange om ugen der er målet.

Jeg har fået cyklet 6 km. om dagen, hvilket desværre er for lidt, syntes jeg (der er simpelthen ikke tid til mere) - men det er da bedre end ingenting.

Så det realistiske mål må være at få svømmet 2 hverdage og en gang i weekenden, samt min. få cyklet 6 km. om dagen alle ugens dage.
Målet fremover er at få cyklet dobbelt så meget hver dag eller at komme igang med noget hjemmegymnastik (- lykkedes det sidste for nogen?)

16 år5. september 2008 kl. 21:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });