#2 af Kirsten P (slettet)
Bøger om løb
Du læser en tråd i debat > motionKirsten P (slettet)
re: Bøger om løb
Jeg har lånt forskellige løbebøger på bibliotektet, men lige nu kan jeg ikke huske hvad de forskellige hedder.
men den ene var den du selv nævner "kvindernes store løbebog" og den kan godt anbefales.
Ellers sværger jeg til dem der er skrevet af danskere. Marianne Flormann har også skrevet en.
men den ene var den du selv nævner "kvindernes store løbebog" og den kan godt anbefales.
Ellers sværger jeg til dem der er skrevet af danskere. Marianne Flormann har også skrevet en.
16 år27. august 2008 kl. 15:10
"Kvindernes Store Løbebog" af Dagny Scott, oversat fra engelsk Jeg har ikke kunnet finde den engelske titel, men Dagny Scott har skrevet andre løbebøger for kvinder. Engelske bøger er jo altid billigere end danske. Jeg er lidt fristet af disse bøger fordi de også praler med at beskrive hvordan man holder motivationen oppe.
"Gyldendals løbebog" (IKKE Politikkens, den har fået dårlige anmeldelser i et forum jeg læste). Skulle være god og give en god beskrivelse af skader, løbeteknik, fysiologi mv.
"Løberens Nye Håndbog", skulle være god.
Glover's "The Competitive Runner's Handbook" (kan fåes på Amazon eller måske bookdepository.co.uk): blev anbefalet som rigtig god.
"Året i Løb" af Terje Nordberg, skulle være meget motiverende.
Jeg har ikke købt nogen af disse bøger endnu, så jeg aner ikke om de virkelig er gode eller ej.
Er der nogen af jer som har købt en løbebog og som vil anmelde den? Eller har blikket på andre løbebøger?
Apropos: Er der nogen som kender Politikkens Cykelbog? Er den god?