En 10'er? :-)

Du læser en tråd i debat > motion

En 10'er? :-)
Hej medsøstre :-)

Jeg har planer om at tage en ti km tur nu her over middag. Jeg har ikke løbet ti km i et stræk før, men i løbet af den sidste uge har jeg løbet en 6'er, en 7'er og en 4 km tur .. Nu vil jeg forsøge mig med at tage 10 km i et stræk, tror I det er kropsumuligt at gøre det? Jeg føler mig psykisk klar.
Jeg cykler til daglig omkring 10 km, og dette sættes op til 20 km dagligt, når jeg starter i skole igen.
Min kondition er okay, hvis jeg selv skulle sige det. Skal bare lige høre hvordan I sætter jer op til en længere løbetur, både fysisk og psykisk?

Jeg ved jeg vil være så stolt af mig selv, når det er overstået :-) Så nu skal jeg bare i tøjet og ud af døren ..

- en kommende (marathon)-løber :-)
16 år16. august 2008 kl. 11:32
re: En 10'er? :-)
Hm.. hvordan gik det?

Jeg ville nok, hvis jeg gik med ambisioner om at skulle kunne løbe maraton, gå ind på iform.dk og finde et træningsprogram. Det var det som jeg gjorde for optræning til 5 km... da jeg fik ambisionen efter et stykke tid med sporadiske løbeture.

Man kan sagtens løbe 6 km hvis man normalt kun kan løbe 2½, men man er helt smadret bagefter, skulle jeg hilse og sige. Så hvis det er en del af din træning så vil jeg nok følge en plan - men hvis det bare er et forsøg så kom da afsted med dig. Du har jo formentlig søndag til at komme dig i ;-)
16 år16. august 2008 kl. 17:05
Hej Iakob :-)
Det gik fantastisk igår - det blev endda til 13,3 km. Det var en fantastisk dejlig tur. Men lige da jeg kom ind af døren herhjemme ringede de fra mit job, og spurgte om jeg kunne komme og tage en lukkevagt - og det skal siges at mit job er ret udfordrende en lørdag aften.
Men det slog mig ikke ud, jeg har ingen mén efter gårsdagens løbetur, og er så klar på at tage en lignende distance inden længe igen :-)

Tak for opbakningen ..

Helena - nu som løber :-)
16 år17. august 2008 kl. 09:48
Godt gået Helena!

Har du tænkt dig at løbe et marathon? I så fald vil jeg ikke anbefale dig iforms marathon-træningsprogram. De har gode træningsprogrammer, men det jeg så de havde til marathon, synes jeg ikke virker optimalt.
16 år17. august 2008 kl. 16:09
Dandersen : Jeg har overvejet det flere gange, men ved nu ikke .. :-) Jeg holder mig til mit eget løb lige nu, så ser vi hvad det bliver til med tiden ..
Håber I allesammen har haft en god weekend..
16 år17. august 2008 kl. 21:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });