Efterårets gymnastikhold - og en dejlig besked

Du læser en tråd i debat > motion

Efterårets gymnastikhold - og en dejlig besked
Der er to hold på efterårets gymnastikhold her i min lille by, som er fristende. Primært fordi de begge ligger sent - det giver mig bedre mulighed for at komme afsted.

Den ene er samme hold som sidste år, et stephold for begyndere på en times varighed hver gang. Den anden er for mere øvede, varer 1½ time og indeholder flere typer af gymnastik: step, aerobic, bodytoning, thai-bo eller en kombination deraf.

Det var det sidste hold der trak mest, men dels ligger det tidligere på aftenen (allerede kl 18.30 på vores fiskeaften, så det bliver svært at nå). Men heldigvis så mente manden ikke det var noget problem.

Så ringede jeg til instruktøren (den samme instruktør på begge disse hold og på holdet sidste år) og spurgte om hun troede at det hold ville være for svært for mig. Hun bad mig sætte et ansigt på og jeg fortalte at jeg var tyk sidste år da jeg startede og meget bedre i form til sidst. "Nååå.. så ved jeg godt hvem du er!" sagde hun, "Du er jo blevet slank!". Hehe... skøn kommentar at få.

Hun mente i øvrigt ikke at sværhedsgraden var et problem. Så jeg skal have mig meldt til 1½ times varieret aerobic her i vinter. Jeg skal have min søn på et hold for mini-hoppere og han skal have en kammerat med og kammeraten forældre skal lige bestemme sig (andet hold koster 200 kroner - så det er halv pris for sønnen).

Jeg glæder mig.

Er der andre som har meldt - eller vil melde sig til hold?
16 år14. august 2008 kl. 20:47
re: Efterårets gymnastikhold - og en dejlig besked
hej iacob

skønt med sådan en bemærkning ;O)

jeg har meldt mig til svømning hver tirsdag og torsdag morgen.

mens, kom dog i vejen i denne uge. så jeg starter nu på tirsdag. og det er stadig min mening, at komme i gang med gymnastikken herhjemme efter en dvd.

lise
16 år15. august 2008 kl. 10:13
Hip hip Hurra for din træner :) Når jeg ser på dien før/efter billeder må jeg give hende ret - mand! sikken en forskel :)

Jeg har lidt svært ved at gå til ugentlig motion, da jeg arbejder aften hver anden uge - og der er desværre ikke så mange hold om formiddagen (undt i fitness-centre og et eller andet i mig stritter imod, ved tanken om at melde mig ind i en sådant center)

Men god fornøjelse i den nye sæson :)
16 år15. august 2008 kl. 12:48
FEDT!
Ja jeg skal danse, men begynder på studiet så har ikke så mange penge og tid desværre og dans er dyrt, når man skal op på et vis niveau. Jeg skal danse ragga(en form for afrikansk bootie shaking Beyonce dans), bollywood (indisk) og moderndance eller hip hop samt fitness center med ALLE de stephold jeg kan få. Desuden kører jeg et dagligt mave arm program, for det er der jeg nemt kan få problemområder, så håber det går. :-)
16 år15. august 2008 kl. 13:14
Amalie, de to hold du nævner: ragga og bollywood, lyder sjove. Hvor kan man kan gå til det henne? Eller var det dem der var dyre? - jeg er nemlig allerede fattig studerende...
16 år15. august 2008 kl. 15:14
Kaktus: Snig dig ind i et fitnesscenter på et tidspunkt hvor du rent faktisk kan komme der for at få motion og tag et kik på folkene. Nogle er superfitte, overspændte men på et godt fitnesscenter er der altså også andre typer - især hvis du tvinger dig til at lægge lidt mærke til dem. De har det med at prøve at gå i et med tapetet ;-)

Hvis fitnesscentret så ikke afskrækker dig helt (find et andet hvis det gør, nogle steder er lidt for pop-smarte) så få en prøvetime. Det tilbyder alle fitnesscentre. Sig til instruktøren at du gerne vil være lidt sammen med andre af din størrelse, om der er nogen som kommer i centret?

Det skader ikke at prøve - og hvis du stadigvis ikke kan lide det, så har du ikke tabt andet end nogle timer på projektet. Men hvis du tror du kan leve med sådan et sted - så har du jo vundet ganske meget mere.
16 år15. august 2008 kl. 15:22
Ragga er dyrt, fordi der pt. kun er hold på de etablerede københavnske danseskoler, mener faktisk kun det er Flowdance academy og Hotstepper, der har dem. 1 time om ugen koster omkring 300 kr, hvilket jeg synes er mange penge på SU, når man tænker på at det koster 200 kr i fitnessworld for ubegrænset træning. Til gengæld er det det bedste i verden, og for mig alle pengene værd ;-) Nå men alternativet kunne være afrodans, der udbydes mange steder ( google det) og meget billigt gennem aftenskoler eller USG fx. (USG er godt nu det specielt henvender sig til studerende) . Bollywood er også gennem sidstnævnte.
Det plejer at være meget billigt, men du betaler for en hel sæson eller et år af gangen, for USG koster 1 time ugentligt fx. mellem 600-800 kr, men det er altså gældende for et helt år, så det er virkelig til at overkomme!!!
16 år15. august 2008 kl. 18:05
Tak Amalie. Jeg betaler i forvejen 300 for FitnessDK og det er lige hvad jeg kan overskue, men jeg må lige tjekke det der USG ud, det lyder overkommeligt.
16 år15. august 2008 kl. 18:36
ja tjek virkelig usg. Det er meget meget anbefalsværdigt!

PS. Det var så lidt ;-)
16 år15. august 2008 kl. 19:58
Man skal i øvrigt heller ikke glemme boksning. I Aalborg da jeg studerede deroppe var der en træningssal (Thor's etellerandet tror jeg det hed) hvor man kunne træne for eh var det 50 kroner om måneden eller sådan noget?

At gå til boksning (dvs træne, ikke kamp) kan være billig og det er en af de mest konditionskrævende motionsformer.
16 år15. august 2008 kl. 20:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });