Stavgang

Du læser en tråd i debat > motion

Stavgang
Vil bare lige høre om nogen dyrker stavgang herinde, jeg har fået gigt og må ikke løbe sagde den reumatolog som behandler mig, eller rettere må og må, han anbefalede det ikke når jeg har gigt, men så vil jeg igang med stavene, nogen siger det er lige så godt som at løbe, passer det????
Hilsen
Lis
16 år9. august 2008 kl. 13:23
re: Stavgang
Hej Lis

Jeg ved ikke om stavgang er lige så godt som at løbe, men det giver godt og det er en god måde at få hele kroppen rørt. Jeg har gået en masse for ca. et års tid siden, men kom til at stoppe p.g.a for meget arbejde m.m.
Når du starter med at gå stavgang er det meget vigtigt at få noget ordentligt instruktion, da du kan skade dig selv ved at bruge stavene forkert og du får ikke rigtig nogen gavn af stavene hvis ikke de bruges rigtigt.
Da jeg startede med at gå var vægten 88 kg og efter ca. 3/4 år nåede jeg 71 kg. Stavgangen var stort set det eneste jeg ændrede min hverdag, da vores kost stort set er ok, men motionen var ikke eksisterende.
Nu skal jeg lige igang med en ny omgang for min inaktivitet har kostet mig 8 kg, som skal væk. jeg holder øje med maden her på siden og skal så igang med at gå igen.
Hilsen og god fornøjelse
llis
PS. En rigtig god og sjov ting ved at gå med stave er at man gør andre mennesker glade - de smiler i hvert fald altid når man kommer gående :-)) - - - så på den måde er der mange der får noget ud af det ;-))
16 år9. august 2008 kl. 18:05
re: Stavgang
Stavgang er godt. Ikke lige så godt som løb men bedre end en alm gårtur. du kan prøve at google det så får du fordelene. Du kan også få instruktion ved at google jeg kan ikke lige nu sige hvilke hjemmeside det er, men jeg har set en hvor der var en film der viste det.

Jeg vil nemlig give llis ret at det er vigtig at blive instrueret rigtigt. jeg går via motionscenteret og så er der meget socialt i det også, for man kan sagtens snakke samtidig.

16 år9. august 2008 kl. 18:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });