Nye løberekorder

Du læser en tråd i debat > motion

Nye løberekorder
Jeg har idag sat personlig løberekord. Faktisk flere på EN gang:

Tilbagelagde 5 km for første gang.
Løb for første gang 25 minutter i træk.
Forbrændte mere end nogensinde tidligere 1900 KJ /460 kcal.

Dagens tur på løbebåndet var skruet sammen sådan her:
5 min gang 6 km/t
5 min løb 8 km/t
5 min løb 8,5 km/t
5 min løb 9 km/t
5 min løb 8,5 km/t
5 min løb 8 km/t
10 min gang 6 km/t

Det var en fantastisk tur, som jeg vil forsøge at tage igen nogle gange inden jeg øger ambitionerne. Bare så jeg ikke smadrer mig selv helt.
16 år23. juli 2008 kl. 10:36
re: Nye løberekorder
Ej hvor stort tillykke! Det kan være noget af den bedste følelse at slå sin egen rekord og endnu bedra at slå flere på en gang.

Endorfinerne må hvirvle rundt i kroppen på dig. Det gør de altid på mig når jeg har slået en af mine egne rekorder og så bliver jeg helt lalle-glad.
16 år23. juli 2008 kl. 13:36
Sejt!

Tillykke med det
16 år23. juli 2008 kl. 21:58
Tak - ja det er fedt. Jeg har prøvet det et par gange nu med de 5 km og 25 minutter løb i træk. Men jeg har ikke lige planer om at øre det foreløbigt, for jeg kan godt mærke at det er rigeligt hårdt.

I går stoppede jeg ved 4 km fordi jeg var ved at smelte. Og i dag lagde jeg ud med bare at ville gå fordi jeg havde løbet både mandag og onsdag. Men jeg endte alligevel med at indlægge nogle spurter på 2½ minut - to gange valgte jeg at indlægge det her mønster:

½ min m. 8 km/t
½ min m. 10 km/t
½ min m. 12 km/t
½ min m. 10 km/t
½ min m. 8 km/t

Det er hurtigere end jeg plejer at løbe, men også bare i ganske kort tid. Så det var ret fedt.

Jeg tror jeg vil holde mig på de 5 km et stykke tid og så kan det være jeg skal arbejde med tempoet og langsomt øge, så jeg kan få en bedre 5 km tid.
16 år31. juli 2008 kl. 12:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });