Nogen som ikke løber

Du læser en tråd i debat > motion

Nogen som ikke løber
Nu er her jo rigtig mange løbetråde herinde og det er jo super skønt. Jeg er bare ikke så god til at løbe, for har to dårlige knæ og et skævt bækken (og masser af andre dårlige undskyldninger). Jeg er gået igang flere gange, men jeg mister gejsten. Nu har jeg i to måneder været på kursus i selvudvikling, hvor bla. motion var på skemaet og de gik meget op i at man skulle have det sjovt, når man dyrkede motion. Det måtte ikke blive en sur pligt. Så kunne jeg godt tænke mig at høre fra folk som dyrker andet end løb. Også gerne fra løbere, som udover deres løb dyrker andet motion. Min plan herinde er jo at jeg gerne må spise sødt osv. jeg skal bare dyrker motion, så jeg stadig taber mig... Nå men min motionsplan ser således ud:

Man: 1 - 1½ times ridning, gå i alm. tempo i 1-1½, 1 times pilates
tirs: Undervise gå/stå i 3-4 timer, 1-1½ times ridning, gå alm. tempo 1-1½ time
Ons: Step aerobic 1 time
Tors: 1-1½ times Ridning, gå i alm tempo 1-1½ time
Fre: 1-1½ times Ridning, gå i alm tempo 1-1½ time
Lør: 1-1½ times Ridning, gå i alm tempo 1-1½ time
Søn: 1-1½ times Ridning, gå i alm tempo 1-1½ time, aerobic 1 time

Og så går jeg en tur ca. 2 gange om ugen i rask tempo på omkring 5 km. Jeg ville gerne gå til dans, men jeg har ikke tid til det :( Min plan er også at forsøge at komme i svømmehallen, men så kommer det med tiden indover igen...
Men fortæl gerne hvad i laver, som ikke er løb. Måske kan vi inspirer hinanden
16 år22. juli 2008 kl. 11:55
re: Nogen som ikke løber
hej jannej

min plan er her efter ferien at starte op med svømning 2 gange i ugen igen. og lave gymnastik efter en ny købt dvd 1 -2 gange i ugen. plus daglige gå-ture ;O)

ud at løbe!!!! nej tak det kommer jeg aldrig, føler mig fundstændig forkert så, hi hi

har du egen hest ??

hej
16 år22. juli 2008 kl. 12:02
Jeg løber heller ikke, med mindre jeg bliver tvunget til det!

Jeg kom godt i gang for et par år siden, fordi jeg skulle være i form til håndboldsæsonen (som er det sport jeg går til), og det gik også okay, men altså jeg er ikke bygget til at løbe :-)

Jeg cykler i stedet til og fra arbejde - det bliver til 15 km. hver dag og så går jeg i et fitness center ca 1 time om ugen. Det bliver sat ned til 30 min. når jeg starter op med håndbolden igen her i næste måned.
16 år22. juli 2008 kl. 16:13
Hej Jannie
Inden jeg begyndte mit løbeprogram gik jeg på et motionshold for overvægtige. Man skal veje mere end 15 kg for meget!
Det var combitræning af puls, styrke og udholdenhed.
Det var rigtig godt, så sådan et hold er SUPER... Der kommer dejlige mennekser som vejer lige fra 75-150 kg og man griner ikke af hinanden men MED hinanden!! ;)
Jeg synes din plant ser rigtig fin ud, det ser ud som om din motion ligger i dit arbejde? Det er jo super godt i forhold til mig der sidder på kontor... :(

PØJ PØJ med træningen!! ;)
16 år22. juli 2008 kl. 17:37
flittiglise: Ja jeg har selv en hest, som jo skal trænes hver dag. Så det giver ligesom sig selv at jeg får redet meget. Dog ikke onsdag, der har jeg heste fri...

Åh ja det med at cykle, jeg får en ny cykel i denne uge, så skal jeg også til at cykle en hel masse.... jeg kan godt lide at cykle...

Gregers: Nej det er motion i min fritid. Jeg sidder stille det meste af dagen, for tiden på kursus og resten af året der studerer jeg, så det er også stillesiddende. Undtagen tirsdag, hvor jeg underviser i ridning. Der står/går jeg rundt i nogle timer, samt nogle gange rider jeg også.

Jeg har tidligere arbejdet i stald og der havde jeg ingen problemer med min vægt, samt kunne spise alt.... Men der knokler man jo også i 10 timer hver dag...
16 år23. juli 2008 kl. 00:06
Jeg løber heller ikke - knæene kan ikke holde til det mere.

I stedet bliver det til mange lange gåture i skoven og så lidt cykling (især i dårligt vejr, hvor det kan gøres indendørs på motionscyklen...)
16 år23. juli 2008 kl. 10:22
Jeg startede faktisk min motion med cykling. Men det blev lidt svært her i foråret/forsommeren med strejken og børnepasning og så flyttede jeg det over på løb i stedet (og fik mig meldt til DHL så det skal jeg jo træne til).

Men jeg købte også en hula-hop ring (som ungerne ødelagde) og et godt sjippetov af læder som endnu er i pakken (den bruger jeg en gang hvor jeg vil træne men ikke kan komme ud af huset). Jeg overvejet at købe en wii her til efteråret og skal igang med step eller anden aerobics når efterårssæsonnen går igang. Jeg ville gerne svømme lidt mere, men det tillader min sparsomm fritid og familieliv ikke lige nu.

Så mens løb lige nu er rygraden i min motion, så dyrker jeg sandeligt anden motion - og synes også at variation er vigtigt for at holde motivationen oppe.

Man skal heller ikke glemme deciderede sportsgrene, hvis man kan få det til at fungere rent tids- og familiemæssigt. Fodbold, roning, vandpolo, golf, synkron trampolinspring eller hvad der nu tænder een.

Husk også stavgang - det er en god motionsform fordi man bevæger hele kroppen. Eller hiking - raske gåture i ujævn terræn.
16 år23. juli 2008 kl. 22:04
Nej jeg tror også det er et hit, for folk som har ldit svært med at komme igang at de starter med noget reelt sport... alt efter om man er til hold sport eller single, så kan man jo vælge ud fra det... Min hest kom til skade i efteråret 2007 og jeg har derfor redet sporadisk (genoptræning-genoptræning-genoptræning) frem til nu... Gad vide om der ikke er en sammenhæng mellem den motion jeg er vant til at få fra ridning og så de 14 kg der har sneget sig på sidebenene?? det tror jeg nok... så selvom at ridning ikke er så hårdt, som meget andet, så giver det alligevel rigtig meget motion åbenbart...
16 år23. juli 2008 kl. 23:47
Jeg cykler på motionscykel (mindst 10km om dagen), hvilket aldrig bliver rigtig kedeligt, da jeg kombinerer det med tv, musik eller læsning...
Derudover rider jeg også (godt nok kun 3 gange i ugen). Mht. ridning kan du jo selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Jeg synes seriøs spring og dressur giver en del, mens hygge-dressur eller en tur i skoven er mere afslappet... Nu ved jeg ikke, hvad du laver af staldarbejde, men en ordentlig omgang udmugning giver da også lidt:p det er så knap så sjovt.
Udover det har jeg stor glæde af min gymnastikbold. Den giver ikke en specielt høj forbrændning (i forhold til f.eks. cykling), men man får nogle gode muskler ud af det og så er det sjovt!
16 år24. juli 2008 kl. 14:48
som jeg skrev højere oppe har hesten været skadet, så ridningen er udfra hvad hun er klar til.. så ikke så meget bestemmelse til mig. Men vi skal til at igang med at springe igen efter næsten 1 år uden spring... Men at ride en hest i topform i spring eller dressur, det giver altså godt på kcal fronten... eller 3 timer interval træning i skoven i let sæde :)
16 år24. juli 2008 kl. 15:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });